ذوب‌آهن در اهواز به دنبال خوشبختی

از هفته هفتم لیگ برتر فوتبال تیم ذوب‌آهن امشب در اهواز اصفهان مهمان استقلال خوزستان است. سبز‌پوشان اصفهانی که با شکست در مرحله یک شانزدهم جام حذفی مقابل پدیده از دور این رقابت‌ها حذف شدند، حالا چاره‌ای جز جنگیدن در جبهه لیگ برتر ندارند.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: از هفته هفتم لیگ برتر فوتبال تیم ذوب‌آهن امشب در اهواز اصفهان مهمان استقلال خوزستان است. سبز‌پوشان اصفهانی که با شکست در مرحله یک شانزدهم جام حذفی مقابل پدیده از دور این رقابت‌ها حذف شدند، حالا چاره‌ای جز جنگیدن در جبهه لیگ برتر ندارند.

نکته جالب این‌که ذوب‌آهن دو پیروزی خود در این فصل را دربازی‌های خارج از خانه به دست آورده است. آن‌ها در نخستین دیدار لیگ هجدهم به مصاف نساجی مازندران رفتند و با یک گل این تیم را از پیش رو برداشتند. دومین پیروزی فصل سبزپوشان اصفهانی هم به بازی هفته پنجم آنها مقابل ماشین‌سازی در تبریزی بازمی‌گردد که با برتری دو بر یک شاگردان امید نمازی به پایان رسید؛ اما ذوب‌آهن در شهریورماه نتایج بسیار ناامیدکننده‌ای گرفت. آنها در ماه جاری دو بار به مصاف پدیده مشهد رفتند و هر دو بازی را هم به حریف مشهدی واگذار کردند؛ آن‌هم در ورزشگاه فولادشهر. این دوشکست تلخ و دور از انتظار به قیمت یک سقوط آزاد در جدول لیگ برتر و خداحافظی زودهنگام با جام حذفی تمام‌شده است. بازی امشب ذوب‌آهن با استقلال خوزستان هم نبردی بسیار دشوار و سرنوشت‌ساز برای نماینده اصفهان به‌حساب می‌آید. ذوبی‌ها اگر نتوانند از حریف آبی‌پوش اهوازی امتیازی به دست آوردند احتمالا چند پله دیگر در جدول پایین خواهند رفت و رتبه آن‌ها دورقمی‌خواهد شد. این در حالی است که سبزپوشان اصفهانی ازنظر بازیکن و سابقه کاملا از حریف خوزستانی سرتر هستند.

استقلال خوزستان خطرناک در خانه

استقلال خوزستان دربازی‌های خانگی خود یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست کسب کرده و برای رسیدن به امتیاز در این دیدار خانگی امید زیادی دارد؛ شاگردان یزدی که در جام حذفی شاهین انزلی را از پیش رو برداشتند انگیزه خوبی هم برای این بازی دارند. آنها تاکنون در لیگ برتر شش امتیاز کاسب شده‌اند و دو بار طعم تلخ شکست را چشیده‌اند. نکته جالب دیگر پیرامون تیم اهوازی به ترکیب آنها بازمی‌گردد. ترکیبی تقریبا بومی با بازیکنانی نه‌چندان سرشناس. مشهورترین بازیکن استقلال خوزستان احمد آل نعمه است که زمانی پیراهن تیم ملی را بر تن می‌کرد. دیگر ستاره نامی تیم اهوازی هم یونس دلفی است که با تیم امید دربازی‌های آسیایی جاکارتا حاضر بود. همچنین باید به ایمان مبعلی هم اشاره کرد که زمانی یکی از بهترین هافبک‌های طرح فوتبال ایران به شمار می‌رفت؛ اما برای تیم اهوازی یک بازیکن کاملا گمنام به نام وحید خشتان تاکنون توانسته چهار گل به ثمر رسانده و تا پایان هفته ششم لیگ عنوان برترین گلزن لیگ را به خودش اختصاص دهد. این بازیکن در بازی امشب هم ممکن است بلای جان مدافعان پراشتباه ذوب‌آهن شود اگر مدافعان سربه‌هوای تیم اصفهانی همانند دو بازی گذشته مقابل پدیده سهل‌انگارانه بازی کنند. به‌هرحال تیم داریوش یزدی روی سرعت بازیکنانی مانند یونس دلفی و وحید خشتان حساب بازکرده و می‌خواهد با تکیه‌بر توانایی آن‌ها به مهمان ضربه بزند.

ذوب‌آهن با دو محروم در اهواز

ذوب‌آهن در این دیدار محرومی ندارد اما وحید محمد‌زاده و رضا حبیب‌زاده همچنان به دلیل مصدومیت از ترکیب اصلی دور خواهند بود. استقلال خوزستان نیز در این دیدار محروم ندارد و بازیکنان با صلاح‌دید کادر فنی در ترکیب این تیم حاضر خواهند شد.

تیم‌های استقلال خوزستان و ذوب‌آهن درمجموع 10 بار مقابل یکدیگر قرارگرفته‌اند و استقلال خوزستان چهار بار و ذوب‌آهن چهار بار به پیروزی رسیده‌اند و دو بازی نیز به‌تساوی انجامیده است؛ بازی‌ برگشت فصل قبل دو تیم در خوزستان با برتری 2 بر صفر ذوبی‌ها همراه بود.

بهترین گلزنان دو تیم

ماریون سیلوا و ادی اناندز با دو گل بهترین گلزنان ذوب‌آهن هستند و رضا حبیب‌زاده و سید‌محمد‌رضا حسینی هرکدام یک گل برای ذوبی‌ها به ثمر رسانده‌اند؛ در تیم استقلال خوزستان هم وحید خشتان چهار گل زده و رضا درویشی و وحید نامداری هرکدام یک گل به ثمر رسانده‌اند.

یزدی و نمازی مربیانی با آرزوهای بزرگ

داریوش یزدی با جوانانش آرزوهای بزرگی در سر دارد ولی راه برای آنها بسیار سخت و دشوار است. پیروزی در جام حذفی روحیه مضاعفی به آن‌ها داده است تا در مقابل هواداران خود کار را برای شاگردان نمازی سخت کنند. ذوب‌آهن نیز که این فصل از ناحیه داوری در بعضی بازی‌ها ضرر کرده، همانند لیگ در جام حذفی هم به پدیده گل محمدی باخت تا شرایط برای نمازی کمی سخت شود. تیم نمازی نشان داده که روان بازی می‌کند اما خودش اعتقاد دارد که در بعضی بازی‌ها بااینکه توپ را در اختیاردارند نمی‌توانند به دروازه حریفان نزدیک شوند. هرچه هست او باید برای به دست آوردن کنترل تیم زودتر یک‌راه چاره پیدا کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار