ضرورت توسعه مراکز پیش‌دبستانی

مدیر آموزش‌وپرورش کاشان گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت، بهبود شاخص‌ها و کیفیت نظام آموزشی در مناطق کمتر توسعه‌یافته و حاشیه‌ای است که شاهد موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه بوده‌ایم.

مدیر آموزش‌وپرورش کاشان گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت، بهبود شاخص‌ها و کیفیت نظام آموزشی در مناطق کمتر توسعه‌یافته و حاشیه‌ای است که شاهد موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه بوده‌ایم. حسین مقنی در حاشیه آیین زنگ شکوفه‌ها در دبستان سادات راوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های نظام‌های آموزش‌وپرورش پیشرفته دنیا، توسعه مراکز پیش‌دبستانی و افزایش افراد تحت پوشش آن است که در کاشان نیز این رقم افزایش‌یافته است.
وی تصریح کرد: توسعه مراکز پیش‌دبستانی، باعث می‌شود دانش آموزان پایه اول ابتدایی با شرایط کلاس درس آشنا شده و خود را با شرایط مدرسه تطبیق دهند و در مدرسه آرامش روحی و روانی داشته باشند. مدیر آموزش‌وپرورش کاشان تاکید کرد: در شرایط موجود با هدف تحول در نظام آموزشی، برنامه‌ریزی‌ها به صورتی انجام شده که دانش آموزان بتوانند زندگی در کنار همسالان خود را تمرین کرده و از دوران تحصیل خود لذت برده و در مدرسه نشاط داشته باشند.
وی اظهار کرد: برپایی آیین زنگ شکوفه‌ها در مدرسه سادات در منطقه راوند و تقارن آن با ماه محرم حامل این پیام است که عدالت آموزشی شامل همه دانش آموزان است و نظام آموزشی حق تحصیل را برای همه کودکان قابل می‌داند و برای توسعه آن تلاش می‌کند.
مقنی گفت: امروز بیش از 6500 دانش‌آموز در کلاس اول مدارس این شهرستان حاضر هستند که 3200 نفر آن‌ها پسر و بقیه در مدارس دخترانه ثبت‌نام ‌شده‌اند .
وی افزود: در مقطع متوسطه اول نیز 4500 نفر در پایه هفتم ثبت‌نام کرده‌اند که 2200 دانش‌آموز پسر و 2300 نفر دختر هستند و در پایه دهم نیز 3420 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که 1820 نفر در مدارس پسرانه و بقیه دانش‌آموز دبیرستان‌های دخترانه هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار