ژنرال همیشه ناراضی

امیر قلعه‌نویی چند فصلی است که با تیمی به جام قهرمانی لیگ برتر دست پیدا نکرده و حالا می‌خواهد با سپاهان به این طلسم چندساله پایان دهد.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: امیر قلعه‌نویی چند فصلی است که با تیمی به جام قهرمانی لیگ برتر دست پیدا نکرده و حالا می‌خواهد با سپاهان به این طلسم چندساله پایان دهد. او که با کسب پنج جام پرافتخارترین مربی لیگ به شمار می‌آید به دنبال تاج‌گذاری ششم است اما پنج فصلی است در این طلسم شکنی ناکام مانده است. قلعه‌نویی در لیگ دوازدهم همراه با استقلالی‌ها برای پنجمین بار فاتح لیگ برتر شد و از آن زمان به بعد هرچند روی نیمکت تیم‌هایی چون تراکتورسازی و ذوب‌آهن قرار گرفت و برای قهرمانی به میدان آمد اما توفیقی در رسیدن به مهم به دست نیاورد. او در لیگ‌های پانزدهم و شانزدهم با تراکتورسازی که در تب‌وتاب قهرمانی می‌سوخت به جنگ سایر مربیان لیگ برتری رفت بلکه این تیم را به جام قهرمانی برساند. قلعه‌نویی برای انجام مأموریت دشواری که برعهده‌گرفته بود سعی کرد بازیکنان موردنیازش را به خدمت بگیرد تا ابزار لازم برای رسیدن به جام قهرمانی را در اختیار داشته باشد. اما همه این مقدمات به‌ویژه در لیگ شانزدهم که قلعه‌نویی از همان ابتدای فصل هدایت تیم تبریزی را بر عهده داشت با کسب عنوان چهارمی این تیم در پایان فصل یک ناکامی مطلق برای پرافتخارترین مربی لیگ محسوب می‌شد. تنها امید قلعه‌نویی بله کسب جام برای تبریزی‌ها به فینال جام حذفی 96-95 بازمی‌گشت. تراکتورسازی به بازی نهایی این جام رسیده بود و با برتری مقابل نفت تهران که علی دایی را روی نیمکت خود می‌دید، جام حذفی را با خود به تبریز می‌برند. اما آنچه در زمین اتفاق افتاد کاملا برخلاف پیش‌بینی‌ها بود چراکه شاگردان علی دایی با تک‌گل سجاد شهباز زاده که در دقیقه 88 به ثمر رسید موفق به شکست تیم تبریزی شدند. نکته جالب این‌که در آن تیمی که بازی را به تیمی زردپوش تهرانی واگذار کرد، چهار بازیکن فعلی تیم سپاهان حضور داشتند. فصل بعد قلعه‌نویی از تبریز به اصفهان کوچ کرد بلکه با ذوب‌آهن موفق به گرفتن جام قهرمانی شود اما تیم اوج گرفته برانکو فرصت خودنمایی از قلعه‌نویی و شاگردانش را گرفت. ذوب‌آهن نیم‌فصل نخست بسیار ضعیف ظاهر شد و در پایان نیم‌فصل رتبه‌ای بهتر از نهمی جدول را کسب نکرد. در نیم‌فصل دوم ذوبی‌ها طوفانی ظاهر شدند و عنوان بهترین تیم لیگ را به خودشان اختصاص دادند بااین‌وجود نتایج ضعیف نیم‌فصل نخست عاملی شد تا آنها از کورس رقابت با پرسپولیس باز بمانند و به‌عنوان نایب‌قهرمانی لیگ هفدهم بسنده کنند.

هشدارهای پردامنه قلعه‌نویی به بازیکنان سپاهان

تیم فوتبال سپاهان برخلاف دو سال گذشته که با ویسی و کرانچار شروع امیدوارکننده‌ای نداشت، امسال با امیر قلعه‌نویی در قامت یک مدعی ظاهرشده و در دیدار برابر فولادخوزستان هم موفق شد با کسب نخستین پیروزی فصل در نقش‌جهان علاوه بر شکستن طلسم پیروزی در این ورزشگاه، جایگاه دومی خود را نیز از پرسپولیس باز پس بگیرد. سپاهان با سه امتیازی که پس از شکست فولادخوزستان کسب کرد، حالا از هفت مسابقه 13 امتیازی است و رتبه دوم را پیش از برگزاری دیدار پرسپولیس برابر سپیدرود در اختیار گرفته، ولی هنوز امیر قلعه‌نویی از نمایش‌های تیمش راضی نیست. قلعه‌نویی نخستین بار در نشست خبری پس از پیروزی در شهرآورد اصفهان شاگردانش را مستحق جریمه از سوی مدیران باشگاه دانسته بود و یک هفته پیش هم پس از پیروزی مقابل شهرداری ماهشهر با عصبانیت بیشتری این خواسته را تکرار کرد و معتقد بود که پیراهن سپاهان برای برخی بازیکنان این تیم گشاد است! در هشت بازی که تاکنون طلایی پوشان با قلعه‌نویی تجربه کرده‌اند، شرایط آن‌قدرها هم ساده نبوده است؛ سرمربی باتجربه سپاهان در دیدار برابر تراکتورسازی پیروزی را در ثانیه‌های پایانی از دست داد و به‌شدت از این موضوع عصبانی بود و در دیدار برابر پارس جنوبی هم بختیار رحمانی را در دقیقه 20 بیرون کشید تا نشان دهد با هیچ بازیکنی در تیم اگر در چارچوب اهداف او عمل نکند، تعارفی ندارد. اما این مربی اوج عصبانیت خود را در دیدار جام حذفی برابر شهرداری ماهشهر نشان داد که تیمش در 18 دقیقه سه گل زد ولی نتوانست به همین روند ادامه دهد و همین موضوع باعث شد تا امیر قلعه‌نویی به دلیل ناراحتی بیش‌ازحد بازیکنانش را زیر تازیانه بگیرد. ناراحتی سرمربی سپاهان در بازی با فولاد هم همچنان ادامه پیدا کرد و او در طول بازی و بویژه در نیمه نخست بارها به عملکرد شاگردانش معترض بود و اواسط نیمه نخست با عصبانیتی غیرمعمول در حال توصیه نکات مدنظرش به یکی از بازیکنان بود؛ توصیه‌هایی که اصلا دوستانه به نظر نمی‌رسیدند. ناراحتی دامنه‌دار قلعه‌نویی از شاگردانش در هفته‌های اخیر را باید در یک نگرانی بزرگ جستجو کرد. نگرانی از این‌که شاید سپاهان در یک مقطع حساس لیگ دچار مشکل شود و همان مشکلات طلایی پوشان را از گرفتن جام باز دارد. در حال حاضر زردپوشان اصفهانی جایگاه جدولی مناسبی دارند و در جام حذفی هم به یک‌هشتم نهایی رسیده‌اند اما کوچکترین لغزشی ممکن است با یک ناکامی بزرگ دیگر برای قلعه‌نویی به ارمغان آورد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار