طوفان‌های لحظه‌ای میهمان اصفهانی‌ها

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان گفت: در مناطق شمال، شرق، مرکز و تا حدی جنوب شرق استان به دلیل شدت وزش باد، گرد و خاک محلی پیش‌بینی شده که منجر به کاهش دید افقی می‌شود.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان گفت: در مناطق شمال، شرق، مرکز و تا حدی جنوب شرق استان به دلیل شدت وزش باد، گرد و خاک محلی پیش‌بینی شده که منجر به کاهش دید افقی می‌شود.

میترا سیدان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به این که روز گذشته اخطاریه‌ای مبنی بر وزش باد شدید برای امروز در بسیاری از مناطق استان صادر شده است، در رابطه با وضعیت آب و هوای استان اصفهان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده گذر امواج ناپایدار از روی استان و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید برای امروز و فردا و به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب است.

وی افزود: بر این اساس گاهی افزایش ابر را پیش‌بینی می‌کنیم و در ساعات بعد از ظهر به دلیل افزایش وزش باد در بعضی از مناطق استان اصفهان احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای را هم می‌دهیم.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در مناطق شمال، شرق، مرکز و تا حدی جنوب شرق استان به دلیل شدت وزش باد گرد و خاک محلی را هم پیش‌بینی کردیم که منجر به کاهش دید افقی می‌شود البته از روز چهارشنبه این جو کمی آرام‌تر خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که روند دما کاهشی است و فردا افت دمای محسوسی را خواهیم داشت، عنوان کرد: در 24 ساعت آینده بیشینه دمای هوا 4 الی 5 درجه کاهش می‌یابد و بیشینه دمای اصفهان در روز سه شنبه به 28 درجه سانتیگراد هم می‌رسد ولی دوباره روز چهارشنبه و پنجشنبه یک الی 2 درجه افزایش می‌یابد.

سیدان با بیان این‌که بیشینه دمای امروز اصفهان 32 درجه سانتیگراد و کمینه دما 15 درجه سانتیگراد است، مطرح کرد: شهر خوروبیابانک با 35 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر میمه با 7 درجه سانتیگراد خنک‌ترین شهر استان اصفهان است.

توصیه‌هایی برای کشاورزان

غلامرضا خاکیان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وزش شدید باد، به کشاورزان توصیه کرد: به دلیل امکان طوفان‌های لحظه‌ای در اکثر مناطق استان، در محصولات تابستانه‌ای که آبیاری می‌شوند از حداقل مقدار آب برای آبیاری استفاده شود تا از خوابیدگی بوته‌ها و خسارات احتمالی جلوگیری شود.

وی در ادامه افزود: به منظور مقابله با سرمای زودرس پاییزه به کلزاکاران مناطق غربی و جنوبی استان، توصیه می‌شود، نسبت به مصرف کود سرک نوبت اول کلزا اقدام کنند.

دبیر هواشناسی کشاورزی استان اصفهان متذکر شد: کشاورزان نسبت به آماده سازی زمین برای کشت پاییز اقدام و در ساعات خنک روز اقدام به آبیاری مزارع خود کنند.

وی در پایان به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به پیش‌بینی وزش باد شدید، در دو روز آینده هر گونه سم پاشی و محلول پاشی را به روزهای آخر هفته موکول کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار