ساخت هدبند هوشمند ویژه معلولان

هدبند هوشمند رایان دید برای کمک به برقراری ارتباط از طریق حرکت چشم ویژه معلولان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ساخته شد.

هدبند هوشمند رایان دید برای کمک به برقراری ارتباط از طریق حرکت چشم ویژه معلولان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ساخته شد.
به گزارش صداوسیما ؛ مدیرعامل شرکت دانش بنیان ذهن افزار رایان، این دستگاه هوشمند را مناسب برای افراد ناتوان گفتاری و حرکتی دانست و گفت: این افراد معلول بدون استفاده از دست و تنها با حرکت چشم خود با رایانه ارتباط برقرار و بدین ترتیب منظور خود را با تایپ کردن بیان کنند و از این طریق ارتباط با دنیای بیرون برای آنها میسر می شود.
سیما سلطانی، هدف از ارایه سامانه رایان دید را رفع نیازهای ارتباطی افراد با ناتوانی های حرکتی، ارتقای کیفیت زندگی آنها و حتی کمک به رشد و بالندگی ذهنی آنها بیان کرد و افزود: کار با این دستگاه به گونه ای است که فرد معلول با بستن هدبند روی پیشانی و روشن کردن رایانه بدون هیچ اتصالی سیمی از طریق نرم افزار ارتباط برقرار می شود و بر اساس کلمات پیش بینی شده دستگاه، فرد معلول کلمات را انتخاب و منظور خود را بیان می کند.
وی عملکرد بی­ سیم، امکان تایپ حروف و اعداد، پیشگویی کلمات برای تایپ سریعتر، تبدیل متن به گفتار با صداي واقعي، ارسال و دریافت پيامک و بیان منظور با انتخاب تصاویر را از جمله ویژگی های این دستگاه برشمرد و گفت: این سامانه هوشمند با مشارکت اعضای پنج نفره از پژوهشگران مهندسی پزشکی این شرکت دانش بنیان سه ساله مجهز به حسگر های ثبت سیگنال حیاتی با حروف فارسی و انگلیسی طراحی و ساخته شده است.
این محصول دانش بنیان به شماره 75073 ثبت اختراع شده شده است.
شرکت دانش بنیان ذهن افزار رایان سال1393 با فعالیت در زمینه ساخت تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار