پاییز پررونق گیشه در راه است

تابستان امسال سینماها میزبان فیلم‌های بسیاری بودند که ژانر کمدی با بیشترین استقبال روبه‌رو شد و در کنار فروش بالای گیشه رکورد پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران نیز توسط فیلم سینمایی هزارپا به کارگردانی ابوالحسن داودی شکسته شد تا سینمای ایران تابستانی گرم و پررونقی را پشت سر بگذارد. هرچند ازلحاظ کیفی فیلم‌های اکران تابستان 97 نتوانستند نظر مخاطبان و منتقدان جدی سینما را به خود جلب کنند اما پاییز امسال ترافیک نمایش فیلم‌های خوش‌ساخت آن‌قدر زیاد است که بعید است منتقدان و علاقه‌مندان سینما را راضی نکند.

تابستان امسال سینماها میزبان فیلم‌های بسیاری بودند که ژانر کمدی با بیشترین استقبال روبه‌رو شد و در کنار فروش بالای گیشه رکورد پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران نیز توسط فیلم سینمایی هزارپا به کارگردانی ابوالحسن داودی شکسته شد تا سینمای ایران تابستانی گرم و پررونقی را پشت سر بگذارد. هرچند ازلحاظ کیفی فیلم‌های اکران تابستان 97 نتوانستند نظر مخاطبان و منتقدان جدی سینما را به خود جلب کنند اما پاییز امسال ترافیک نمایش فیلم‌های خوش‌ساخت آن‌قدر زیاد است که بعید است منتقدان و علاقه‌مندان سینما را راضی نکند.

با شروع فصل پاییز و با توجه به مصوبات شورای عالی اکران از چهارم مهرماه فیلم‌های جدیدی روی پرده سینماها خواهند رفت؛ «مغزهای کوچک زنگ‌زده» به کارگردانی هومن سیدی و «جاده قدیم» به کارگردانی منیژه حکمت و «سوفی و دیوانه» به کارگردانی مهدی کرم پور در ژانر اجتماعی، «ماهورا» به کارگردانی حمید زرگرنژاد در ژانر دفاع مقدس و «هشتگ» به کارگردانی رحیم بهبودی‌فر در ژانر کمدی فیلم‌هایی هستند که از چهارم مهرماه مهمان سینماهای سراسر کشور خواهند بود؛ علاوه بر این فیلم‌ها قرارداد اکران فیلم‌های عرق سرد به کارگردانی سهیل بیرقی، آهوی پیشونی سفید 2 به کارگردانی جواد هاشمی، لس‌آنجلس تهران به کارگردانی تینا پاکران و کارکثیف به کارگردانی خسرو معصومی نیز بسته‌شده تا پاییز یکی از پربارترین فصل‌های اکران امسال لقب بگیرد. فصل پرباری که از چهارشنبه چهارم مهرماه با اکران فیلم‌های که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم آغاز می‌شود و در ادامه میزبان فیلم‌های برتر دیگر سینمای ایران خواهد بود.

مغزهای کوچک زنگ‌زده

کارگردان: هومن سیدی

کاندیدای یازده جایزه و برنده چهار سیمرغ بلورین از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر

چرا باید این فیلم را ببینیم؟ مغزهای کوچک زنگ‌زده بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بود که با استقبال بالای مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شد و هم چنین جوایز متعددی را در بخش های مختلف سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از آن خود کرد. این فیلم در سبک و سیاق جدیدی ساخته‌شده که پیش‌ازاین در سینمای ایران نظیر آن را کمتر دیده‌ایم. مغزهای کوچک زنگ‌زده در انتقاد از وضعیت موجود اجتماعی خصوصا در مقوله پخش و توزیع مواد مخدر در ایران ساخته‌شده است.

چه کسانی این فیلم را ببینند؟ تماشای این فیلم به دلیل خشونت‌های متعدد موجود در آن به مخاطبان کم‌تر از 15 سال توصیه نمی‌شود. بااین‌حال این فیلم به علاقه‌مندان به ژانر اجتماعی و هم‌چنین جوانان و علاقه‌مندان به فیلم‌های هالیوودی پیشنهاد می‌شود.

فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ‌زده» به کارگردانی هومن سیدی و تهیه کنندگی سعید اسدی با نقش‌آفرینی بازیگرانی چون نوید محمد زاده، فرید سجادی حسینی و فرهاد اصلانی با حضور نازنین بیاتی - با معرفی نوید پور فرج، مرجان اتفاقیان، هامون سیدی از چهارم مهرماه روی پرده سینماها می‌رود.

در خلاصه داستان «مغزهای کوچک زنگ‌زده» آمده است که «میگن اگه چوپان نباشه گوسفندها تلف میشن، یا گم میشن یا گرگ بهشون میزنه یا از گرسنگی میمیرن، چون مغز ندارن. هرکی که مغز نداره به چوپان احتیاج داره، یه چوپان دلسوز... چوپان حکم پدر گوسفندها رو داره، آدم بدون پدر هیچی نیست. این چوپانه ما همه گوسفنداشیم، اون به ما میگه کِی بریم، کجا بریم، چی کار کنیم، کِی بشینیم، کِی پاشیم، کِی بمیریم ...»

جاده قدیم

کارگردان: منیژه حکمت

چرا باید این فیلم را ببینیم؟ منیژه حکمت پس از 10 سال دوری از سینما مجددا با دغدغه‌های اجتماعی به‌ویژه در حوزه زنان به فیلمسازی بازگشته است. این فیلم با نگاهی به مشکلات اجتماعی زنان ساخته‌شده است.

چه کسانی این فیلم را ببینند؟ اگر به سبک فیلمسازی منیژه حکمت علاقه‌مند هستید و پیش‌ازاین فیلم‌هایی چون «زندان زنان»، «سه زن» را تماشا کرده و در انتظار آثار جدید فیلم‌سازی حکمت هستید تماشای این فیلم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

فیلم سینمایی «جاده قدیم» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی منیژه حکمت که مضمونی اجتماعی و فضایی زنانه دارد برای نخستین بار در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر روی پرده سینما رفت.

این اثر جدیدترین ساخته ‌منیژه حکمت بعد از فیلم‌های چون «زندان زنان»، «سه زن» است که پس از ده سال دوری از فیلمسازی روی پرده می‌رود.

دو فیلم قبلی او نیز فضایی زنانه داشتند و مشکلات جامعه زنان را موردبررسی قرار می‌دادند؛ در خلاصه داستان «جاده قدیم» آمده است: «در شب سال نو مینو به خانه بازنمی‌گردد ...»

مهتاب کرامتی، آتیلا پسیانی، ترلان پروانه، محمدرضا غفاری، شیرین یزدان بخش، لیلی رشیدی، محمدرضا هدایتی، بهناز جعفری، بانیپال شومون، پوریا رحیمی، هدی زین العابدین و پرویز پورحسینی ازجمله بازیگرانی هستند که در این اثر سینمایی نقش‌آفرینی می‌کنند.

ماهورا

کارگردان: حمید زرگرنژاد

چرا باید این فیلم را ببینیم؟ ماهورا در ژانر دفاع مقدس ساخته‌شده و فضایی عاشقانه را با جنگ درآمیخته است. این فیلم با الهام از حادثه‌ای واقعی در جریان جنگ تحمیلی ساخته‌شده است.

چه کسانی این فیلم را ببینند؟ تماشای این فیلم به دلیل پخش صحنه‌های جنگی به مخاطبان کم‌تر از 13 سال توصیه نمی‌شود اما به‌غیراز کودکان تمام مخاطبان علاقه‌مند به سینمای دفاع مقدس می‌توانند به تماشای فیلم نشسته و پس از تنگه ابوقریب از اکران این فیلم بهره ببرند.

فیلمی به کارگردانی و نویسندگی حمید زرگرنژاد و تهیه‌کنندگی علیرضا جلالی و حمید آخوندی در سال ۹۵ ساخته شد. این اثر سینمایی درامی عاشقانه است که تمام فیلمبرداری آن در لوکیشن‌های بکر و واقعی در تالاب‌ها و روستاهای جنوب انجام‌شده و داستان زیباترین زن هور را روایت می‌کند.

«ماهورا» آخرین اثر به تهیه‌کنندگی زنده‌یاد حمید آخوندی است که به جشنواره سی و ششم فجر راه یافت و پس از درگذشت این هنرمند، علیرضا جلالی تهیه‌کنندگی آن را به پایان رساند.

در این فیلم سینمایی ساعد سهیلی، میترا حجار، بهاره کیان افشار، کامران تفتی، احمد کاوری، محسن افشانی، مهدی صبایی، مونا فرجاد، یوسف مرادیان و داریوش ارجمند نقش آفرینی کرده‌اند.

سوفی و دیوانه

کارگردان: مهدی کرم پور

چرا باید این فیلم را ببینیم؟ اگر به سبک و سیاق سینمایی مهدی کرم پور علاقه‌مند هستید و از فیلم پل چوبی لذت برده‌اید این فیلم نیز به همان سبک و با تمی ماجراجویانه و توریستی ساخته‌شده است.

فیلمنامه «سوفی و دیوانه» را مهدی کرم پور به همراه مهدی سجاده‌چی نوشته و پس از گذشت پنج سال از ساخته‌شدن عاشقانه «پل چوبی» این پنجمین اثر بلند کرم‌پور است. در «سوفی و دیوانه» بازیگرانی چون امیر جعفری، به آفرید غفاریان، رضا یزدانی، الهه حصاری، سیامک صفری، سعید امیرسلیمانی و محمدرضا شریفی‌نیا در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

هشتگ

کارگردان: رحیم بهبودی‌فر

چرا باید این فیلم را ببینیم؟ انتظار کمدی خاص و ویژه‌ای را نداشته باشید اگر برای تماشای فیلمی سرگرم‌کننده به سینما می‌روید هشتگ انتخاب خوبی است و در صورتی که گریم‌های جدید و متفاوت بازیگرانی همچون بهاره رهنما و نیوشا ضیغمی کنجکاوتان کرده است تماشای هشتگ را به شما پیشنهاد می کنیم.

فیلم «هشتگ» به کارگردانی رحیم بهبودی‌فر و تهیه‌کنندگی مقصود جباری و محمدعلی کیانی و با بازی نیوشا ضیغمی، بهاره رهنما، بیژن بنفشه خواه حدیث فولادوند، محمدعلی کیانی، مهرداد فلاحتگر، ارسلان قاسمی و امید روحانی با حضور محسن ملکی و سیدجواد هاشمی از دیگر آثاری است که از ابتدای پاییز روی پرده می‌رود.

در این فیلم ژانری کمدی دارد نیوشا ضیغمی و بهاره رهنما با نقش‌ها و گریم متفاوتی ظاهرشده‌اند.

بهبودی‌فر که علاوه بر کارگردانی نویسنده این اثر سینمایی هم هست، پیش‌ازاین فیلم سینمایی «آدم‌آهنی» را به‌عنوان اولین اثر بلند سینمایی در کارنامه خود ثبت کرده که توانست با حضور در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان موفق به دریافت لوح زرین بهترین فیلم از نگاه مخاطبان شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار