تفاهم نامه توسعه فرودگاه اصفهان هنوز پابرجاست

مدیر کل فرودگاه های استان اصفهان گفت : تفاهم نامه توسعه فرودگاه شهید بهشتی با همکاری شرکت فرانسوی وینسی هنوز لغو نشده است.

مدیر کل فرودگاه های استان اصفهان گفت : تفاهم نامه توسعه فرودگاه شهید بهشتی با همکاری شرکت فرانسوی وینسی هنوز لغو نشده است.
حسن امجدی روز شنبه به ایرنا گفت : تفاهم نامه شرکت وینسی فرانسه در شرایط اقتصادی کنونی به احتمال زیاد تابع شرایط جدیدی است و اگر این شرکت تفاهم نامه را لغو کرده باشد باید وزارت راه و شهرسازی آن را تایید کند.
وی افزود : طبق اطلاعاتی که ما در دست داریم تفاهم نامه شرکت وینسی فرانسه برای اجرای طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان در وزارت راه و شهرسازی همچنان مفتوح است.
امجدی در پایان گفت: شرکت وینسی فرانسه برای طرح توسعه فرودگاه اصفهان 120 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.
درعین حال نائب رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان از توقف اجرای طرح توسعه فرودگاه اصفهان خبر داد.
مصطفی رناسی در گفت و با ایرنا با بیان اینکه قرار بود این طرح توسط شرکت وینسی فرانسه اجرایی شود افزود: به دلیل بازگشت تحریم ها قرارداد این شرکت متوقف شده است.
وی گفت: طرح توسعه فرودگاه اصفهان و قطار سریع السیر اصفهان- تهران از جمله مصوبات هیات وزیران است که با وجود تایید این مصوبات هنوز عملیاتی نشده است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: اعتباراتی در زمینه آزادسازی زمین فرودگاه اصفهان از هواپیمای کشوری دریافت شده اما برای طرح توسعه هنوز اعتباری دریافت نشده و قرار است از طریق فاینانس خارجی اعتباراتی اخذ شود.
نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: واگذاری زمین به طرح توسعه فرودگاه اصفهان مختص به پایگاه هشتم شکاری و وزارت دفاع است که باید این زمین را هواپیمای کشوری از وزارت دفاع خریداری کند.
رناسی گفت: هم اینک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان امکانات مسافربری محدودی دارد که اجرای طرح توسعه فرودگاه سبب افزایش امکانات فرودگاهی، جذب توریست، گستردگی پارکینگ و باند هواپیما می شود.
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با بیان اینکه طرح توسعه فرودگاه اصفهان یک موضوع ملی است، افزود : این فرودگاه معین فرودگاه تهران است از این رو گستردگی در فرودهای داخلی و خارجی از جمله ویژگی ها و ضرورت های این فرودگاه محسوب می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه طرح توسعه فرودگاه اصفهان هنوز نهایی نشده و زمان اجرای آن مشخص نیست نمی توان گفت به چه میزان اعتبار نیاز دارد.
قرارداد طرح توسعه فرودگاه اصفهان هنگام سفر رئیس جمهوری به فرانسه در سال 94 با شرکت وینسی منعقد شد.
این طرح شامل افزایش سالن های فرودگاهی و پارکینگ های هواپیماست و کارشناسان فرانسوی طرح های مقدماتی آن را تهیه کرده اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار