بودجه بهزیستی اصفهان کفاف غذا و داروی مددجویان را نمی کند

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: با افزایش نرخ دلار و افزایش قیمت ها، اعتبارات این نهاد، برای تامین نیازهای اولیه مددجویان از جمله تغذیه و دارو کافی نیست.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: با افزایش نرخ دلار و افزایش قیمت ها، اعتبارات این نهاد، برای تامین نیازهای اولیه مددجویان از جمله تغذیه و دارو کافی نیست.
به گزارش ایرنا، مرضیه فرشاد روز شنبه در دیدار با فرماندار تیران و کَرون در محل فرمانداری این شهرستان افزود: با افزایش قیمت ها، اعتبارات مالی بهزیستی استان، دیگر پاسخگوی نیازهای مددجویان از جمله تغذیه کودکان و داروی بیماران اعصاب و روان نیست.
وی تاکید کرد: مراکز نگهداری کودکان، معلولان و بیماران اعصاب و روان هم اکنون با محدودیت مالی برای رفع مشکلات خود روبرو هستند و برای رفع این مشکلات نیاز به مشارکت بیشتر خیرین و همچنین حفظ همبستگی و اتحاد ملی است.
مدیرکل بهزیستی اصفهان با بیان اینکه توسعه خدمات این نهاد نیازمند افزایش اعتبارات است، خاطرنشان کرد: از گذشته نیز اعتبارات اندک بهزیستی متناسب با گستره ماموریت های این سازمان نبود اما در شرایط اقتصادی فعلی، این مشکلات دو چندان شده است.
وی از وجود محدودیت اعتباری برای برگزاری دوره ها و همایش های آموزشی به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: با برقراری تعامل بین بخشی، دوره تربیت مربی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان برگزار و جغرافیای خدمات آموزشی و آگاهی بخشی با هزینه کمتر گسترش یافته است.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان اضافه کرد: در این مدل فعالیت فرهنگی و آموزشی، هزینه های اجرایی کاهش و جمعیت مربیان افزایش یافته و دسترسی به آنها نیز آسانتر شده است.
فرشاد با اشاره به راه اندازی مرکز خیریه درمانی و نگهداری بیماران اعصاب و روان در شهرستان تیران و کرون گفت: جمعیت نیروی انسانی این مرکز متناسب با بیماران تحت پوشش نیست که لازم است خیرین این مرکز بجای توسعه کمی به تامین کیفیت و نیروی انسانی بپردازند.
مجید حججی فرماندار شهرستان تیران و کَرون نیز در این نشست بر لزوم توجه اداره کل بهزیستی استان برای تامین محتوا و مربیان آموزشی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد.
حدود 300 هزار نفر در استان اصفهان تحت حمایت بهزیستی هستند و بالغ بر 450 هزار سالمند(بالای 60 سال) نیز بطور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات سازمان بهزیستی بهره می گیرند.
استان اصفهان دارای بیش از 2 هزار مرکز وابسته به سازمان بهزیستی برای ارائه خدمات به مددجویان و عموم مردم است.
به گزارش ایرنا، حدود 2 هزار مددجو تحت پوشش اداره بهزیستی تیران و کَرون قرار دارند و در این شهرستان دو کمپ ترک اعتیاد، یک مرکز نگهداری کودکان و نوجوانان بی سرپرست، یک مرکز توانبخشی و یک مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان تحت نظر سازمان بهزیستی وجود دارد.
شهرستان تیران و کَرون با 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار