استقبال خارجی‌ها از تابلو برگ‌های یک هنرمند اصفهاني

برخلاف نقاشان دیگر که کاغذ را برای نقش رنگ انتخاب می‌کنند، از برگ درخت استفاده می‌کند. او برگی را از درخت نمی‌کند بلکه برگ‌هایی که روی زمین می‌افتند را جمع و اثرش را خلق و ثبت می‌کند.

استقبال خارجی‌ها از تابلو برگ‌های یک هنرمند اصفهاني

برخلاف نقاشان دیگر که کاغذ را برای نقش رنگ انتخاب می‌کنند، از برگ درخت استفاده می‌کند. او برگی را از درخت نمی‌کند بلکه برگ‌هایی که روی زمین می‌افتند را جمع و اثرش را خلق و ثبت می‌کند. به گزارش ایسنا، اسم هنری‌اش کیخسرو شاهی است و حدود ۴۲ سالی می‌شود که دست به رنگ شده است. نقاشی را از سن ۱۵ سالگی و به صورت تجربی یاد گرفته است؛ البته دو تابستان هم در کنار استاد شادروان مصطفی شریفیان اصفهانی مشق نقاشی کرده و پس از آن سراغ کار رفته تا در رشته هنرهای تجسمی فارغ‌التحصیل شده و حالا به سن ۶۷ سالگی رسیده است.
بعد از سفر دو ماهه‌اش به هند در سال ۱۳۵۸ از نقاشی هندوها روی برگ نیلوفر ایده می‌گیرد و حالا چهار سالی می‌شود که تابلو برگ را ابداع و ثبت کرده و معتقد است خدا به بندگانش الهام می‌کند و انسان‌ها باید زرنگ باشند و این الهام را دریافت کنند.
روی همه‌ برگ‌ها به جز برگ درخت کاج نقاشی‌هایی به سبک رئال و نگارگری می‌کشد؛ البته برای کار، شکل، هارمونی برگ و موسیقی رنگ را هم در نظر می‌گیرد سپس انتخاب می‌کند که چه طرحی را روی آن برگ پیاده کند.
تابلو برگ‌هایش با موضوع رئال در بین گردشگران آلمانی و فرانسوی که به اصفهان سفر می‌کنند، طرفداران بسیاری دارد و در سال ۱۳۹۵ بیش از ۷۰۰ تابلو را به این گردشگران فروخته است. استادان خارجی و ایرانی هم با دیدن تابلوهایش گفته‌اند آثار رئال او فراتر از واقعیت است.

وقتی مشتری‌ها تصمیم می‌گیرند تابلوهای او با تصویر پرنده را بخرند، به آنها گوشزد می‌کند که مراقب باشند چون ممکن است پرنده‌های تابلوهایی که می‌خرند، بپرند.
این هنرمند سال ۱۳۹۴ از تابلو برگ‌هایش در مغازه خودش در میدان نقش جهان اصفهان رونمایی کرده و هنرش را در سال ۱۳۹۵ به ثبت رسانده است. تا حالا در بیش از ۲۰ نمایشگاه در ایران و نمایشگاهی هم در گرجستان شرکت کرده است. گردشگران آلمانی و خارجی از تابلو برگ‌هایش در گرجستان استقبال خوبی کرده‌اند.
شاهی، وقتی برگی از درخت می‌افتد، برمی‌دارد. او برگی از درخت نمی‌کند مگر آنکه یک برگ در حال کما باشد و به محض آنکه تلنگری می‌خورد روی زمین بیفتد. بعد از آنکه برگ فرآوری شد، به یک تکه مقوا برای نقاشی‌هایش درمی‌آید تا بتواند با رنگ گواش روی آن کار کند.

تابلوهای او از ۴۰ تا ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارند و همه‌ی برگ‌ها دارای امضا و تاریخ هستند. در کنار هر اثرش، برگ کوچکی هم وجود دارد که یک سال پس از ابداع این هنر، به او الهام شده تا از آن استفاده کند. بنا به تفکر عرفانی و هنری‌ او، این برگ کوچک نمادی از امضای خداوند است زیرا کاری که انجام می‌دهد بین خالق و مخلوق مشترک است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار