لایحه ۵۰۰ میلیارد تومان فروش اوراق مشارکت برای خط دو مترو تصویب شد

لایحه دو فوریتی شهرداری مبنی بر استفاده از ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بهره برداری از فاز اول خط دو مترو اصفهان تصویب شد.

لایحه دو فوریتی شهرداری مبنی بر استفاده از ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بهره برداری از فاز اول خط دو مترو اصفهان تصویب شد.

به گزارش ایمنا، لایحه دو فوریتی از سوی شهرداری مبنی بر استفاده از ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بهره برداری از فاز اول خط دو مترو اصفهان در دستور کار امروز شورای اسلامی شهر اصفهان قرار گرفت.

نصیر ملت، رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای شهر اصفهان در این بخش با بیان اینکه هزینه احداث هر کیلومتر خط مترو با توجه به نوسانات ارز به یک هزار میلیارد تومان رسیده است، اظهار کرد: ضروری است که بر روی استفاده و توسعه مدهای حمل و نقلی در شهر اصفهان دقت بیشتری داشته باشیم.

لزوم بازنگری در مطالعات خطوط مترو

وی بازنگری در مطالعات خطوط مترو را ضروری دانست و ادامه داد: تغییرات متعدد خط یک و خط دو بیانگر لزوم بازنگری در این مطالعات است تا بر اساس توسعه شهر و نیازهای شهروندان این بازنگری انجام شود.

رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای شهر اصفهان همچنین به لزوم تسریع در واگذاری مجتمع های تجاری در ایستگاه های مترو اصفهان اشاره کرد و گفت: این ظرفیت می تواند در آمد خوبی را برای بهره برداری از مترو داشته باشد.

۵۰۰ میلیارد تومان اوراق پیشنهادی برای بهره‌برداری مترو از زینبیه تا میدان قدس است

همچنین مرتضی طهرانی، معاون امور اقتصادی و مالی شهرداری اصفهان در ادامه این جلسه با بیان اینکه این ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق پیشنهادی برای بهره‌برداری مترو از زینبیه تا میدان قدس است، اظهار کرد: نمی توان ریالی از اوراق در نظر گرفته شده برای فاز اول را برای فاز دوم هزینه کرد و نظارت دقیقی بر روی این امر قرار دارد.

وی در خصوص بازنگری مطالعات خطوط مترو اصفهان نیز تصریح کرد: با اجرای این طرح موافقم و ضروری است که شورای شهر بودجه استفاده از مشاور برای انجام این کار را تصویب کند تا بتوان مطالعات را بازنگری کرد.

فروش اوراق مشارکت تنها راه رونگه‌داشتن چراغ پروژه‌های عمرانی اصفهان است

فتح‌الله معین، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیزاستفاده از اوراق مشارکت را در زمان کنونی تنها راه روشن نگه داشتن چراغ پروژه‌های عمرانی در شهر دانست و گفت: ضروری است که شهرداری در حداقل زمان ممکن از ظرفیت ایجاد شده در زمینه فروش اوراق مشارکت استفاده کنند.

در نهایت لایحه دو فوریتی شهرداری مبنی بر استفاده از ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بهره برداری از فاز اول خط دو مترو با ۱۰ رای اعضای شورای شهر اصفهان به تصویب رسید و قرار است که ۵۰ درصد از اصل و سود این اوراق توسط دولت تضمین شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار