گیاهانی که در هوای سرد باید مصرف شوند

با شروع فصل پاییز بدن برای مبارزه با بیماری های این فصل، نیاز به تامین ویتامین ها و مواد معدنی اضافه دارد.

با شروع فصل پاییز بدن برای مبارزه با بیماری های این فصل، نیاز به تامین ویتامین ها و مواد معدنی اضافه دارد.

به گزارش صدا و سیما ؛ این ویتامین ها را از راه مکمل ها می توان به دست آورد اما به جای روی آوردن به قرص، بهتر است از منابع طبیعی بهره گرفت.
کدو تنبل:
کدو حلوایی منبع آنتی اکسیدان‌ ها است و به خوبی سیستم ایمنی بدن را تامین می کند. بتاکاروتن موجود در آن در بدن به ویتامین آ تبدیل می‌ شود. این ویتامین برای سلامت چشم ‌ها و رشد استخوان ‌ها لازم است. پتاسیم موجود در این کدو خطر ابتلا به فشار خون بالا را نیز کاهش می ‌دهد.
کنگر فرنگی:
این سبزی منبع بسیار خوبی از فیبر و ویتامین ث است که به جریان صفرا و هضم سریع تر غذا کمک می کند. برگ ‌های کنگر فرنگی دارای اینولین و ماده‌ای تلخ بنام سینارین بوده و حاوی پروتئین، آهن، فسفر، پتاسیم، سدیم، کلسیم، ویتامین آ، ب۱، ب۲ و ب۳ است.
کلم پیچ:
کلم پیچ سرشار از بتاکاروتن، ویتامین ث، ویتامین کا و کلسیم است. این ویتامین ها و املاح معدنی در کنترل فرایندهای التهابی بدن و تقویت سیستم ایمنی نقش موثری دارند و حتی با سرطان مبارزه می کنند.
کلم:
کلم ، کلم قرمز، گل کلم، کلم بروکلی حاوی ویتامین ب، ویتامین ث، کلسیم، منیزیم، فسفر، پروتئین و روی است و به عنوان یک ضد التهاب برای جلوگیری از تورم در بدن موثر است. همچنین برای درمان سردرد، زخم معده و بیماری های پوستی کاربرد فراوان دارد.
منداب:
منداب یک سبزی برگ سبز از خانواده کلم بروکلی و گل کلم است و سرشار از ویتامین های آ و ث، ویتامین کا، کلسیم و آهن است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار