13درصد از جمعیت دهاقان سالمند هستند

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهاقان گفت: ۱۳درصد از جمعیت این شهرستان را سالمندان تشکیل می دهند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهاقان گفت: ۱۳درصد از جمعیت این شهرستان را سالمندان تشکیل می دهند.
مجید بدریان در گفت و گو با ایمنا ، با بیان اینکه براساس تعریف سازمان جهانی بهداشت، سالمند به کسی گفته می شود که بالای ۶۰ سال سن داشته باشد، اظهار کرد: در شهرستان دهاقان چهار هزار و ۵۵۰ نفر سالمند وجو دارد.
وی سالمندان را از جمله گروه های آسیب پذیر عنوان کرد و گفت: شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برنامه ریزی های خوبی در زمینه آموزش شیوه زندگی سالم با اولویت تغذیه مناسب و فعالیت های بدنی ارایه می کند که متاسفانه تنها ۵۲ درصد از سالمندان از این کلاس های آموزشی استقبال کرده اند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهاقان، دیابت و فشار خون را مهم ترین عامل مرگ و میر سالمندان عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه کارشناسان بهداشت سلامت ارزیابی‌های دیابت، فشارخون، چربی و بیماری های قلبی عروقی، عدم تعادل و سقوط، اختلالات تغذیه ای و افسردگی را انجام می دهند، اما متاسفانه کمتر سالمندی برای این نوع ارزیابی ها به شبکه بهداشت و درمان مراجعه می کند.
وی با اشاره به شعار هفته سالمندی با عنوان "تحکیم حقوق سالمندان" از خانواده ها و مسئولان خواستار شد: به جایگاه و حقوق سالمندان اهمیت بیشتری داده شود و با کارهایی نظیر مناسب سازی و ارتباطات بین نسلی به تحکیم حقوق آنها کمک کند.
بدریان با اشاره به رایگان بودن غربالگری فشار و چربی خون و بعضی معاینات برای سالمندان، خاطرنشان کرد: متاسفانه در شهرستان دهاقان این نوع غربالگیری مورد استقبال قرار نمی گیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار