سرای سالمندان فرزانگان خمینی‌شهر سال آینده به بهره برداری می رسد

مدیرعامل سرای سالمندان فرزانگان خمینی‌شهر گفت: فاز اول سرای سالمندان با ظرفیت 200 تخت در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سرای سالمندان فرزانگان خمینی‌شهر گفت: فاز اول سرای سالمندان با ظرفیت 200 تخت در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کریم رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به 9 مهرماه روز جهانی سالمندان، اعلام کرد: در 26 اردیبهشت ماه سال 94 هم‌زمان با بعثت پیامبر اکرم (ص) کلنگ این مجموعه به زمین خورد و تا سال آینده فاز اول آن با ظرفیت 200 تخت به بهره‌برداری خواهد رسید. وی با اعلام ثبت این خیریه در سال 93 گفت: هیات مؤسس این خیریه متشکل از 70 نفر است و 10 نفر نیز به عنوان اعضای هیات مدیره این مجموعه فعال هستند. رضایی افزود: برای اجرای این طرح سه بخش در نظر گرفتیم. بخش اول احداث آسایشگاهی برای عموم سالمندان در زمینی به مساحت 1400 متر و متشکل از دو بخش مجزا ویژه آقایان و بانوان و هر بخش متشکل از اتاق‌های دو تخته، سه تخته و پنج تخته است.مدیرعامل سرای سالمندان فرزانگان خمینی‌شهر با بیان اینکه این آسایشگاه در مجموع 200 تخته خواهد بود، گفت: بخش دوم سرای سالمندان شامل احداث 170 سوئیت آپارتمانی برای سکونت زوجين سالمند و بخش سوم احداث ویلاهایی برای اجاره دادن به خیرانی که کمک‌های عمده به احداث و اداره این سرای سالمندان می‌کنند.وی افزود: بخش محدودی از این فضا صرف ساختمان‌سازی می‌شود و از بخش اعظم آن برای ایجاد فضای سبز و تفریحگاه استفاده خواهد شد.
رضایی ساخت فاز اول را 5 هزار متر در دو و نیم‌طبقه اعلام کرد و در مورد روند کار تأسیسات مجموعه گفت: حدود 2000 متر از ابتدای کانال آب تا سرای سالمندان لوله‌گذاری آب و گاز انجام گرفته است. همچنین نصب سیم‌کشی‌های برق و 10 خط تلفن اختصاصی همراه با دکل اختصاصی تاکنون انجام شده است. زیرساخت‌ها انجام گرفته و در این مدت کار به مرحله نازک کاری رسیده است.
مدیرعامل خیریه فرزانگان خمینی‌شهر از ساخت ساختمان اداری، نمازخانه، سالن اجتماعات و درمانگاه این مجموعه در زمینی به مساحت 600 متر به عنوان دیگر اقدامات انجام شده تا کنون خبر داد.
رضایی افزود: ساختمان درمانی که مجهز به درمانگاه پزشکی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، آب درمانی و... خواهد بود و همچنین ساختمان اداری، نمازخانه و سالن اجتماعات و آسایشگاه عمومی در مجموع با 6 هزار متر مساحت در حال ساخت است.
وی با اشاره به در نظر گرفتن برنامه‌های متنوع ورزشی، آموزشی و هنری برای سالمندان گفت: در نظر داریم با اجرای برنامه‌های متنوع از جمله گل کاری، کتاب‌خوانی و آموزش موسیقی در ارتقای سطح روحی سالمند مؤثر باشیم.
مدیرعامل سرای سالمندان فرزانگان خمینی‌شهر فضای سبز این مجموعه را 17 هزار مترمربع عنوان کرد و افزود: در نظر داریم با خرید زمین‌ها و باغات اطراف فضای سبز این مجموعه را توسعه دهیم.
رضایی هزینه‌های انجام شده را تاکنون 6 میلیارد تومان عنوان کرد و در مورد منبع تأمین این هزینه‌ها گفت: به جز کمک 20 میلیون تومانی که بهزیستی تهران به این سرای سالمندان داشته است مابقی هزینه‌ها توسط خیران و مردم تأمین شده است که بخشی از این کمک‌ها شامل مصالح ساختمانی و مابقی کمک‌های نقدی بوده است. از همه شهرهای ایران از اصفهان و شیراز گرفته تا یزد و تهران به این خیریه کمک شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار