میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان تجهیز می‌شود

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: سردخانه، سورتینگ و بسته‌بندی صنایع جانبی میوه در میدان میوه و تره بار اصفهان در آینده نزدیک راه اندازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: سردخانه، سورتینگ و بسته‌بندی صنایع جانبی میوه در میدان میوه و تره بار اصفهان در آینده نزدیک راه اندازی می‌شود.

محمد مجیری در گفت و گو با ایمنا اظهار کرد: میادین میوه و تره‌بار دارای رویکرد مهمی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی است، این میادین از یک سو نقش حمایتی خود را به عنوان بازاری برای محصولات کشاورزی تولید کننده داشته و از سویی دیگر باعث عرضه محصولات با قیمت مناسب برای مصرف‌کنندگان می‌شود، اما روزانه مقادیر قابل توجهی از میوه‌ها و تره‌بار عرضه شده در این میادین از چرخه مصرف به عناوین مختلف خارج می‌شود که ایجاد صنایع جنبی در این میادین مانع هدر رفت این سرمایه‌ها خواهد شد.

وی از راه اندازی سردخانه، سورتینگ و بسته بندی صنایع جانبی میوه در این میدان خبر داد و افزود: با احداث این سردخانه حجم ضایعات میوه‌ها به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان ادامه داد: این سازمان در نظر دارد در مجاورت میدان مرکزی مکانی را برای استقرار صنایع تبدیلی از قبیل سورتینگ میوه، بسته‌بندی، تهیه کنستانتره‌ها، سردخانه و به طور کلی استفاده از روش‌های علمی برای توزیع و همچنین پایانه صادرات میوه و تره بار فراهم آورد .

مجیری با اشاره به درصد نسبتا بالای ضایعات هنگام حمل و نقل در میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: متاسفانه با توجه به ضایعات میوه و تره بار که به دلیل بسته‌بندی نامناسب ایجاد می‌شود باید برنامه‌ریزی مناسب به منظور حداقل رساندن این ضایعات صورت پذیرد.

وی گفت: ایجاد مجموعه‌های سورت و بسته بندی میوه و تره بار در میدان‌های عرضه کننده میوه از مصوبات هیئت‌ دولت است که نقش مهمی در کاهش هدررفت میوه و صیفی‌جات دارد؛ برای بسته‌ ‌ بندی و توزیع تخم‌مرغ صنایع جانبی سورتینگ تخم‌مرغ در میدان راه‌اندازی شده و تخم مرغ‌ از سایر استان‌های همجوار در این مرکز تخلیه، بسته ‌ بندی و به مناطق مختلف کشور صادر می شود .

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با اشاره به احداث سوله‌های بسته بندی و سورت تخم مرغ در این میدان گفت: این مجموعه که شامل چهار سوله و به متراژ 4400 مترمربع است با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۴ میلیارد و ۵۲۳ میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.

مجیری ادامه داد: این سازمان در راستای اصل ۱۴۴ قانون اساسی با مشارکت بخش خصوصی اقدام به راه اندازی واحد تهیه و بسته‌بندی میوه خشک مطابق با آخرین استاندارهای به روز دنیا در میدان مرکزی کرده است؛ مراحل انجام بسته‌بندی میوه‌های خشک در مرحله تست محصول است و به‌زودی به صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار