زمینه بازگشت روستاییان به اردستان فراهم شود

فرماندار اردستان گفت: باید با استفاده از ظرفیت های موجود و ایجاد اشتغال، زمینه بازگشت روستاییان را فراهم ساخت و دولت در این زمینه همه توان خود را بکار خواهد گرفت.

فرماندار اردستان گفت: باید با استفاده از ظرفیت های موجود و ایجاد اشتغال، زمینه بازگشت روستاییان را فراهم ساخت و دولت در این زمینه همه توان خود را بکار خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، حمیدرضا تاملی روز دوشنبه در سفر به روستاهای دهستان سفلی اردستان بیان کرد: مهترین وظیفه مسئولان برطرف کردن مشکلات مردم است اما جذب اعتبار بر مبنای جمعیت صورت می گیرد که مسئولان باید با اولویت بندی کاستی ها، به ایجاد اشتغال در روستاها توجهی ویژه داشته باشند.
وی افزود: دولت در این راستا 60 هزار میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد 6 درصد در نظر گرفته و روستائیان می توانند از این فرصت مناسب استفاده کرده با ایجاد اشتغال زمینه رونق اقتصادی را فراهم کنند.
فرماندار اردستان همچنین با اشاره به کمبود زمین مسکونی و کوهستانی بودن برخی نقاط این شهرستان عنوان کرد: فرهنگی حاکم شده که زمین فاقد مالک خصوصی را قابل تصرف و بهره برداری می داند اما دستگاه اداری نمی تواند بدون ضوابط عمل کند.
وی اضافه کرد: برخی اقدام ها در تعیین محدوده حفاظت شده کهیاز امروز مشکل ساز شده زیرا زمین و ملک مردم داخل محدوده قرار گرفته که دستگاه های ذیربط باید پیگیر بازنگری در آن باشند.
تاملی در ادامه نیز گفت: تنها سه درصد ارز مورد نیاز تولیدکنندگان از صرافی ها و 97 درصد از سوی بانک ها تامین می شود اما دشمن با براه انداختن جنگ روانی تلاش دارد تا به نظام ضربه زده، بین مردم بی اعتمادی ایجاد کند.
وی، گرانی های اخیر را بیشتر ناشی از سو استفاده و بی انصافی برخی افراد دانست و تصریح کرد: تولیدکنندگان مواد اولیه خود را با دلار گران وارد نمی کنند که آن را گران بفروشند؛ مردم و مسئولان باید هوشیار بوده و گرفتار توطئه های دشمن نشوند.
به گزارش ایرنا، کمبود آب آشامیدنی، آسفالت جاده، لایروبی قنات، بهسازی روستا، جا به جایی تیرهای برق و روشنایی کوچه ها، استخر ذخیره آب کشاورزی، زمین ورزشی، پوشش تلویزیون، تلفن همراه و اینترنت، آب بها، پروانه چرای دام، افزایش مستثنیات روستاها، طرح هادی، امکانات ورزشی، فضای سبز، وسایل بازی کودکان و پرداخت عوارض استفاده از معدن های محدوده روستا به دهیاری از جمله درخواست های روستاییان درباغ، شهراب، مزدآباد، مهرآباد، زاغل، سفیده و گل شکنان بود.
بیش از 161 روستای دارای سکنه با جمعیت نزدیک به 15 هزار نفر در شهرستان اردستان وجود دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار