مناسب سازی محیط های شهری برای معلولان نباید فراموش شود

فرماندار شهرستان شهرضا گفت: مناسب سازی معابر ، خیابان ها و محیط های شهری برای تردد معلولان نباید به اصلی فراموش شده نزد مسئولان بدل شود

فرماندار شهرستان شهرضا گفت: مناسب سازی معابر ، خیابان ها و محیط های شهری برای تردد معلولان نباید به اصلی فراموش شده نزد مسئولان بدل شود

به گزارش ایرنا علی اصغر رفیعی نژاد روز سه شنبه در جلسه شورای مناسب سازی اماکن شهرستان شهرضا افزود : از لحاظ انسانی و قانونی موظف به حفظ محدودیت های قشر معلول جامعه در کمترین میزان خود هستیم و در این راستا باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که این محدودیت ها بیشتر نشود.
رفیعی نژاد تصریح کرد: شایسته نیست به علت کمبود منابع مالی جامعه خود را از حضور معلولان که 10 درصد ظرفیت جامعه را تشکیل می دهند ازدست بدهیم .
وی افزود: هرکدام از مسئولان باید حداکثر توان خود را برای رعایت قوانین مربوط به معلولان به کار بگیرند.
فرماندارشهرضا گفت: باتوجه به موقعیت جغرافیایی و شیب مناسب این شهرستان ،مناسب سازی اماکن عمومی و معابر برای معلولان جسمی حرکتی هزینه زیادی ندارد.
رفیعی نژاد تصریح کرد: 927 معلول جسمی حرکتی ، 260 نابینا ، 883 ذهنی ، 25 نفر مبتلا به صرع و 200 معلول ساکن روستا در شهرضا زندگی می کنند.
وی افزود: 580 نفر از گروه های مختلف معلولان در پنج مرکز اقامتی ، سالمندان ، بیماران اعصاب وروان، معلولان ذهنی و اوتیسم زیر نظارت اداره بهزیستی شهرضا نگه داری ومراقبت می شوند.
فرماندار شهرضا تاکید کرد : می طلبد درراستای حفظ کرامت انسانی و عزت نفس معلولان و جانبازان شهرستان ، یک نفر از هر اداره مامور به انجام مراحل اموراداری این قشر شود.
رفیعی نژاد گفت: برقراری مستمری، اضافه یارانه، کمک هزینه درمان، کاردرمانی ، گفتار درمانی ، شنوایی سنجی و پرداخت حق پرستاری بیماران کمایی در خانه از خدمات ارائه شده به معلولان زیر پوشش بهزیستی شهرضا بوده است.
وی تصریح کرد: می طلبد ادارات ودستگاه های اجرایی ، بخشی از بودجه سال آینده را به مناسب سازی اماکن برای معلولان و جانبازان شهرستان اختصاص دهند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهرضا نیز گفت: 30 درصد از مناسب سازی اماکن در شهرستان انجام شده است.
سیدعلی موسوی تصریح کرد: طرح مناسب سازی اماکن توسط وزارت کشور و با نظارت سازمان بهزیستی از سال 1370 آغاز شد.
موسوی افزود: امسال شاهد تصویب قانون جدید حمایت از معلولان و ارزیابی ادارات شهرستان در این راستا بودیم و قبل از مناسب سازی فیزیکی اماکن به فرهنگ سازی در این زمینه نیاز است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار