کاهش تصدی‌گری شهرداری برای ورود بخش خصوصی

شهردار اصفهان گفت: شهرداری‌ها باید بتوانند توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش خصوصی را به کار گیرند و با کاهش تصدی‌گری شهرداری، بخش خصوصی را به میدان آورده و به نوعی مدیریت هزینه داشته باشیم.

شهردار اصفهان گفت: شهرداری‌ها باید بتوانند توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش خصوصی را به کار گیرند و با کاهش تصدی‌گری شهرداری، بخش خصوصی را به میدان آورده و به نوعی مدیریت هزینه داشته باشیم.

به گزارش فارس ، قدرت‌اله نوروزی صبح امروز در نشست مدیران سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کلان شهرهای کشور اظهار کرد: در اصفهان به دنبال توسعه پایدار شهرنشینی هستیم و محور کار خود را هم بر مبنای توسعه، محیط زیست و نگاه به نسل‌های بعدی گذاشتیم و در توسعه پایدار کسی به دنبال این نیست که تنها بشر امروزی را مدنظر قرار دهد بلکه تامین منافع آیندگان نیز مورد توجه است.

وی با بیان این که برای توسعه پایدار در دنیای کنونی ناگریز هستیم که با بخش خصوصی ارتباط داشته باشیم چرا که امکان ندارد شهرداری به تنهایی بتواند در این زمینه فعالیت کند، بیان کرد: شهرداری‌ها باید بتوانند توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش خصوصی را به کار گیرند و با کاهش تصدی‌گری شهرداری، بخش خصوصی را به میدان آورده و به نوعی مدیریت هزینه داشته باشیم.

شهردار اصفهان با بیان این که با اداره ارزان شهر نباید کیفیت خدمات کاهش پیدا کند بلکه باید این خدمات افزایش نیز پیدا کند، عنوان کرد: اصفهان به عنوان یک شهری که سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی به آن مراجعه می‌کند مطرح است اما باید به این دیدگاه برسیم که اگر سرمایه‌گذاری به ما رجوع کرد اما به دلیل اشباع خدمت یا فراهم نبودن زمینه انجام آن سرمایه‌گذاری در آن شهر ممکن نباشد این سرمایه‌گذار را به شهری که بستر و زمینه آن را دارد معرفی کنیم که این نیازمند ارتباطات گسترده بین شهرداری‌هاست.

وی با بیان این که شهرداری‌ها اسیر یک سری از عناوینی شدند که در برخی مواقع باعث بروز چالش‌هایی برای شهرداری‌ها شده است، تصریح کرد: شهرداری‌ها هنوز نتوانستند از عناوینی چون مشارکت مدنی عبور کنند و در قراردادها این مشکلات و چالش‌ها وجود دارد.

نوروزی با بیان این که شهرداری‌ها باید از تجربیات یکدیگر استفاده کنند، مطرح کرد: به عنوان شهردار اصفهان باید به فکر آبادانی نجف آباد، خمینی شهر، مبارکه و ... هم باشم چرا که تا این شهرها رشد نکند شهرما نیز نمی‌تواند رشد و شکوفا شود، باید به فکر همسایگان خود باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار