اصفهان دوهزار تخت بیمارستانی کم دارد

رییس نظام پزشکی استان اصفهان گفت: سوبسید های دولتی نباید شامل حال توریست های سلامت شود.

رییس نظام پزشکی استان اصفهان گفت: سوبسید های دولتی نباید شامل حال توریست های سلامت شود.

به گزارش ایمنا، عباسعلی جوادی صبح امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاحیه شهرک سلامت اصفهان اظهار کرد: توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان می تواند منجر به توسعه گردشگری سلامت باشد. در حال حاضر با وجود حدود ۱۲ هزار نفر متخصص و فوق تخصص در استان در زمینه نیروی انسانی مشکلی نداریم و توسعه زیرساخت ها برای توسعه گردشگری سلامت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی از کمبود بیش از دو هزار تخت بیمارستانی در استان اصفهان خبر داد و گفت: متاسفانه پس از انقلاب تعداد تخت‌های بیمارستانی آنطور که باید در کشور افزایش نیافته و با توجه به افزایش جمعیت با مشکلات جدی رو به رو هستیم.

رییس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان ورود بخش خصوصی برای بهره برداری از مراکز درمانی را امری ضروری دانست و افزود: سال‌هاست که استفاده از بخش خصوصی برای توسعه فضاهای درمانی مغفول مانده و باید از این پس این امر بیش از گذشته ممورد توجه قرار گیرد.

وی اعمال تعرفه‌های مناسب برای گردشگران خارجی حوزه سلامت را ضروری دانست و افزود:نباید از مسافران خارجی هزینه‌ای را دریافت کنیم که از ایرانی‌ها دریافت می‌کنیم و نباید سوبسیدهای دولتی شامل حال توریست‌های سلامت شود.

دلالان وارد درمان نشوند

همچنین سید مرتضی صفوی، مدیرعامل شهرک سلامت در ادامه این جلسه گفت: ۳۶ کلینیک فوق تخصص در شهرک سلامت اصفهان آماده بهره برداری است و پزشکان مجرب سراسر استان و استان های مجاور امروز خدمات خود را به استان، کشور و کشورهای دیگر عرضه خواهند کرد .

وی با اشاره به چالش های شهرک سلامت تصریح کرد: نباید طوری باشد که دلالان به صورت واسطه گری وارد امر درمان شوند و باید همه مسئولان و متخصصان همکاری لازم را برای شروع خدمات دهی این مرکز داشته باشند .

مدیرعامل شهرک سلامت اصفهان در خصوص مزایای گردشگری سلامت گفت: طول درمان کوتاه، کیفیت خوب و هزینه های پایین تر نسبت به دیگر نقاط دنیا از محاسن گردشگری سلامت در ایران است .

وی افزود: هنوز زیرساخت های شهرک سلامت اصفهان به طور کامل ایجاد نشده و در حال آماده سازی زیرساخت ها هستیم؛ هنوز سیستم بانکی و سیستم بیمه های بین المللی برای این موضوع هماهنگ نشده که با توجه به به کارگیری تجهیزات و کیفیت بالای خدمات لازم است برای این موضوع تلاش بیشتری شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار