بخشنامه ای مبنی بر کاهش قیمت خودرو صادر نشده است

رییس اتحادیه خودروهای سبک اصفهان گفت: در نمایندگی های زیر نظر این اتحادیه تا کنون هیچ بخشنامه ای مبنی بر کاهش قیمت خودرو و ارزان شدن آن دریافت نکرده اند.

رییس اتحادیه خودروهای سبک اصفهان گفت: در نمایندگی های زیر نظر این اتحادیه تا کنون هیچ بخشنامه ای مبنی بر کاهش قیمت خودرو و ارزان شدن آن دریافت نکرده اند.

روح الله چلونگر در گفتگو با ایمنا اظهار کرد: نمایندگی های ماشین‌های خارجی برای فروش نیز بخشنامه ای دریافت نکرده ا ند.

وی افزود: حتی خودروهایی که خودروسازهای وارداتی پیش از این به مردم فروخته و تحویل نداده بودند اکنون همزمان با تحویل، خارج از حدود اختیاراتشان مابه‌التفاوت نرخ ارز دریافت می کنند و این یعنی نه تنها ارزان تر نشده، گران تر هم شده است.

خودرو قیمت قطعی ندارد

به گفته فعالان بازار خودرو به دلیل نوسانات نرخ سکه و ارز و نبود ثبات قیمتی در بازار خودرو، خرید و فروشی دراین بازار انجام نمی شود بنابراین نمی توان در مورد قیمت قطعی خودرو اظهارنظر کرد.

اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها و گمانه زنی ها حاکی از آن است که با افت قیمت ارز در روزهای اخیر بویژه از دو روز گذشته تا کنون، قیمت برخی خودروها نیز در بازار کاهش چشمگیری داشته است.

براساس احکام اقتصادی، افزایش یا کاهش لحظه ای خودرو از هیچ منطقی پیروی نکرده و به دلیل تفاوت های عمیق بازار خودرو و بازار ارز، طبق اصول نباید قیمت خودرو در دو روز تغییرات چشمگیر داشته باشد، این در حالی است که برخی رسانه ها از کاهش قیمت خودروهای داخلی و خارجی تا ۵۰ میلیون تومان یا بیشترنیز خبر داده اند.

رییس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان نیز در گفتگو با ایمنا با تایید اینکه بازار خودرو راکد است، افزود: بازار خودرو متفاوت تر از بازار سکه و ارز بوده و به همین دلیل نوسانات آنی در این بازار اتفاق نمی افتد.

فعالان این بازار نیز در گفتگو با خبرنگار ایمنا اذعان داشتند که در حال حاضر نمی توان برای خودرو قیمت قطعی اعلام کرد و به همین دلیل خرید و فروشی نیز در این بازار انجام نمی شود.

آنها همچنین اعلام کردند: هیچ کاهش یا افزایش قیمتی را در بازار خودرو نمی توان تایید یا رد کرد که خود حاکی از توقف بازار تا زمان تثبیت قیمت خودروهای داخلی و وارداتی است.

هر چند با وجود این شرایط نیز بسیاری از فعالان بر این اعتقادند که با توجه به افزایش قیمت ها در مدت اخیراگر خرید و فروشی انجام شود بازهم سود قابل توجهی نصیب فروشندگان می شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار