کاهش 15 درصدی سرقت سریالی احشام در آران و بیدگل

رییس پلیس آگاهی آران و بیدگل گفت: در نیمه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سرقت سریالی احشام 15 درصد کاهش داشته، ولی سرقت‌های تک رأسی، هفت درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس آگاهی آران و بیدگل گفت: در نیمه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سرقت سریالی احشام 15 درصد کاهش داشته، ولی سرقت‌های تک رأسی، هفت درصد افزایش داشته است.
به گزارش ایسنا، بهرام سلمانی عصر (سه‌شنبه) در همایش فعالان کشاورزی نوش‌آباد، اظهار کرد: تاریکی معابر در دشت‌های کشاورزی، دومین عامل موفقیت سارقان است به طوری که از غروب آفتاب تا طلوع خورشید روز بعد هیچ شخصی در مزارع حضور ندارد و فرصت برای سو استفاده سارقان ایجاد می‌شود.
وی افزود: در بررسی پرونده‌های سرقت ثابت شده است که سرقت‌های تک رأسی دام، توسط افراد بومی و آشنا به محل بوده است، اما سرقت‌های بالای 60 رأس توسط سارقان غیربومی بوده است که به بهانه خرید و فروش علوفه یا دام وارد مزارع شده و پس از شناسایی راه‌های نفوذ، در فرصت مناسب به نقشه خود عمل می‌کنند.
سلمانی پراکنده بودن دامداری‌ها را یکی از راه‌های نفوذ سارقان برشمرد و تصریح کرد: تمرکز دامداری‌ها و ایجاد دامگاه توسط دامداران یک دشت، موجب می‌شود که امکان دسترسی و سرکشی پلیس بیشتر شده و ضریب امنیت محل نیز افزایش پیدا کند.
وی تأکید کرد: یکی از مشکلات کشف پرونده سرقت احشام، پایش ضعف تصویری است که حتی در معابر اصلی و میدان‌های منتهی به مزارع، دوربین نصب نشده و تاریکی شب نیز موجب می‌شود که فرصت مناسبی برای سرقت از مزارع و دامداری‌ها فراهم شود.
رییس پلیس آگاهی آران و بیدگل گفت: نصب دوربین مداربسته در ورودی‌ها و خروجی‌های دشت‌ها، امکان شناسایی سارقان را برای پلیس فراهم می‌کند و اگر نصب دوربین و امکانات امنیتی با نظارت کارشناسان انتظامی انجام شود، با هزینه کمتر، راه‌های نفوذ سارقان بسته خواهد شد.
سلمانی افزود: کشاورزان باید هرگونه تردد مشکوک افراد ناآشنا را به پلیس گزارش کنند و حتی در زمان خرید و فروش دام یا علوفه با افراد غیربومی، شماره تلفن و پلاک خودروی طرف مقابل را یادداشت کنند تا چنانچه سرقت اتفاق افتاد، مستنداتی برای پلیس آگاهی وجود داشته باشد.
وی تصریح کرد: در نیمه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، سرقت سریالی احشام 15 درصد کاهش داشته است ولی سرقت‌های تک رأسی، هفت درصد افزایش داشته است.سلمانی افزود: کشف احشام سرقت شده در شش‌ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 11 درصد افزایش و دستگیری سارقان مزارع و دامداری‌های شهرستان آران و بیدگل در همین مدت نیز 52 درصد افزایش داشته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار