مصمم و باانگیزه در حفظ محیط‌زیست شهرمان

یکی از فعالان گروه مردمی رفتگران طبیعت درباره فعالیت های این گروه نوشته است.

مصمم و باانگیزه در حفظ محیط‌زیست شهرمان

سهیلا پارسا-فعال گروه رفتگران طبیعت: واکنش به گروهی که دغدغه پاکسازی طبیعت را دارند و در شهری زندگی می‌کنند که پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی است، چندان هم به‌دوراز مضحکه و اخلاق‌مدارانه نیست. گروه رفتگران طبیعت در راستای یکی از اهداف خود که همان بحث فرهنگ‌سازی است، از شروع فعالیتش تابه‌حال با این واکنش‌ها و برخورد‌ها روبه‌رو بوده و هست، اما همچنان مصمم و باانگیزه در جهت نیل به اهداف اصلی گروه که عبارت‌اند از حفظ محیط‌زیست، پاکسازی طبیعت و ارتقای فرهنگ مردم گام بر می‌دارد.

این گروه به‌صورت کاملاً مردمی و خودجوش در سال 1381 توسط آقای کاظم نجاریون و همسر آلمانی ایشان که ازقضا عاشق ایران هستند ایجاد شد و در حال حاضر در بسیاری از شهرهای ایران و به‌ویژه اصفهان، گروه‌های تحت همین نام شکل‌گرفته است که این راه را ادامه می‌دهند.

اهداف این گروه در قالب برنامه‌های درون‌شهری و برون‌شهری تعریف‌شده است. برنامه‌های درون‌شهری، شامل پاکسازی پارک‌ها و میدان‌ها، به‌صورت جمع‌آوری ته سیگار و زباله‌های پلاستیکی است.

برنامه‌های برون‌شهری هم اطراف اصفهان را شامل می‌شود. ازجمله همکاری مشترک میان رفتگران طبیعت اصفهان و رفتگران طبیعت چهارمحال بختیاری که تجربه موفق و مثمر ثمری در پاکسازی منطقه چشمه شلمزار است.

همچنین پاکسازی منطقه کویری خارا و روستای تاریخی این منطقه که به‌تازگی صورت گرفته است و البته جای بسی خوشحالی دارد که این منطقه نیاز چندانی به پاکسازی نداشت و این نشان از احترام ساکنین این منطقه به حفظ محیط‌زیست بوده است.

امید است روزی شاهد باشیم که ایران عزیزمان نیازی به وجود گروه‌های هم چون رفتگران طبیعت نداشته باشد و هر ایرانی خود یک رفتگر طبیعت باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار