رشته تیراندازی با کمان حمایت بیشتر مسئولان را می‌طلبد

سرمربی تیم تیراندازی با کمان بانوان ذوب آهن گفت: تیراندازی با کمان رشته هزینه‌بری است، ورزشکاران این رشته با هزینه شخصی خود فعالیت می‌کنند و مسئولان باید بهای بیشتری به این ورزش دهند.

سرمربی تیم تیراندازی با کمان بانوان ذوب آهن گفت: تیراندازی با کمان رشته هزینه‌بری است، ورزشکاران این رشته با هزینه شخصی خود فعالیت می‌کنند و مسئولان باید بهای بیشتری به این ورزش دهند.

کوکب عابدی در گفت‌وگو با ایمنا، در مورد شرایط تیمش در مسابقات لیگ برتر، اظهار کرد: مسابقات لیگ برتر امسال با حضور هفت تیم از مردادماه شروع شده و مجموع مسابقات پنج مرحله است که مرحله سوم ۲۶ مهرماه برگزار می‌شود.

عابدی با اشاره به کسب مقام سوم مسابقات لیگ برتر در فصل گذشته توسط تیمش، افزود: امیدوارم بتوانیم امسال هم جایگاهمان را حفظ کنیم. در مرحله نخست مسابقات به مصاف تیم پلیمر البرز رفتیم که امسال تمامی ملی‌پوشان را در اختیار دارد و اکثراً به دلیل حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا از آمادگی بالایی برخوردار بودند. همچنین در مرحله دوم رقابت‌ها مقابل مس کرمان قرار گرفتیم که فصل گذشته قهرمان لیگ برتر کامپوند بانوان شد. در مجموع می‌توان گفت بازی‌های سخت را پشت‌سر گذاشته‌ایم و به نتایج آینده امیدواریم.

وی ادامه داد: برخلاف سال گذشته که تمامی اعضای تیم اصفهانی و بومی بودند، ترکیب امسال را چهار تیرانداز غیربومی تشکیل می‌دهند و در نظر داریم در ادامه یک تیرانداز اصفهانی به ترکیب تیم اضافه کنیم. به دلیل برخی مشکلات، تیراندازانی که سال گذشته در تیم حضور داشتند امسال نتوانستند تیم ذوب آهن را همراهی کنند.

سرمربی تیم تیراندازی با کمان بانوان ذوب آهن گفت: شرایط سختی در ابتدای فصل داشتیم چرا که دو روز مانده به شروع مسابقات تیم را بستیم، فرصت تمرین تیمی نداشتیم و تیراندازان با آمادگی قبلی وارد مسابقات شدند. با توجه به اینکه اکثر تیراندازان غیربومی و از شهرهای مختلف هستند امکان تمرین تیمی وجود ندارد و هر کدام در باشگاه‌های خود تمرین می‌کنند و چند روز مانده به مسابقه به اصفهان می‌آیند تا جهت هماهنگی تمرین می‌کنند که البته این شرایط برای همه تیم‌ها وجود دارد.

عابدی در مورد نحوه قراداد بازیکنان با باشگاه ذوب آهن، تاکید کرد: باشگاه ذوب آهن هزینه ایاب ذهاب بازیکنان را تقبل کرده است که طبق سال گذشته در صورت کسب مقام پاداشی به بازیکنان پرداخت می‌کند البته در نظر داریم امسال برای تیراندازان مبلغی را هم به عنوان کمک هزینه خرید لوازم از باشگاه دریافت کنیم چراکه کامپوند رشته پر هزینه‌ای است و تیراندازان با سرمایه شخصی در این رشته فعالیت دارند.

وی با تأکید بر اینکه تیراندازی با کمان رشته‌ای هزینه‌بر و زمان‌بر است، خاطرنشان کرد: یک تیرانداز حرفه‌ای باید روزانه برای این رشته وقت بگذارد، ورزشکاران عادی و آماتور هم که به صورت حرفه‌ای فعالیت ندارند و الزاماً باید سه روز در هفته و هر روز سه یا چهار ساعت تمرین داشته باشند. همه تیراندازان با هزینه‌های شخصی فعالیت دارند، به خاطر عشق و علاقه‌ای که به تیراندازی دارند از وقت و خانواده خود می‌گذارند و امیدوارم برای حمایت از ورزشکاران این رشته از سوی فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان برنامه‌ریزی صحیحی صورت گیرد.

سرمربی تیم تیراندازی با کمان بانوان ذوب آهن با بیان اینکه تیراندازی با کمان رشته‌ای مفرح، بدون شرایط سنی و سفارش دین است، تصریح کرد: تیراندازان اصفهان در تورنمنت‌های بین‌المللی، آسیایی و ... صاحب مقام می‌شوند اما متأسفانه استقبال ساده‌ای هم از سوی مسئولان از آن‌ها نمی‌شود، هیچ پشتیبانی ندارند و تنها عاشق این رشته هستند که مانده‌اند. اگر مسئولان به این رشته بهای بیشتری دهند، قطعاً تیراندازی با کمان را در آینده پرجمعیت‌تر خواهیم دید.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار