کنترل و نظارت مستمر از افزایش قیمت‌ها جلوگیری می‌کند

فرماندار شهرستان لنجان گفت: به دلیل اتفاقاتی که افتاده، شاهد گرانی بی‌رویه اقلامی در بازار بودیم که باید تنظیم شود از این رو برای جلوگیری از افزایش غیرقانونی قیمت ها باید کنترل و نظارت مستمر وجود داشته باشد و با متخلفان مطابق قانون برخورد شود.

فرماندار شهرستان لنجان گفت: به دلیل اتفاقاتی که افتاده، شاهد گرانی بی‌رویه اقلامی در بازار بودیم که باید تنظیم شود از این رو برای جلوگیری از افزایش غیرقانونی قیمت ها باید کنترل و نظارت مستمر وجود داشته باشد و با متخلفان مطابق قانون برخورد شود.
به گزارش ایمنا ، مهدی صفرخانلو در نشست کارگروه تنظیم بازار این شهرستان اظهار کرد: در سال های اخیر سیاست های متعددی همچون پرداخت یارانه به مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، پرداخت جبرانی، تخصیص تسهیلات ارزی و ریالی برای نظام تهیه، تدارک و توزیع کالاهای اساسی و... از سوی دولت در راستای تنظیم بازار و برقراری سیاست های قیمتی، خرید تضمینی محصولات کشاورزی، قیمت سقف، قیمت کف و تثبیت قیمت انجام گرفته تا در نهایت افزایش رفاه خانوارها رقم زده شود.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین محور زندگی مردم اقتصاد است و از آنجایی که ایران در اوج اقتدار قرار دارد، دشمنان در تلاش هستند تا مردم را نسبت به نظام بدبین کنند، افزود: دشمن با عملیات روانی رسانه ای و بزرگ‌نمایی مشکلات اقتصادی در تلاش است موجب بی اعتمادی مردم به انقلاب شود و در این میان از شگردهایی همچون ایجاد التهاب و راه انداختن تبلیغات روانی نسبت به افزایش قیمت و یا کمبود برخی کالاها استفاده می کند.
فرماندار شهرستان لنجان با تاکید بر ضرورت افزایش نظارت ها از سوی نهادهای مربوطه در بازار برای مهار تورم، تصریح کرد: مطابق قانون و مقررات با برهم زنندگان ثبات قیمت ها که برای کسب سود بیشتر به مردم رحم نمی کنند، برخورد جدّی و قاطعانه خواهد شد از این جهت باید گفت تنظیم بازار نیاز به اقدامات عملی دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر با پدیده گرانی مواجه هستیم، اما خوشبختانه با وجود اصناف با ایمان و با انصاف در لنجان طبق گزارشات ارایه شده گران‌فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد که این نکته ای مهم و حایز اهمیت است.
صفرخانلو اضافه کرد: تأمین به موقع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، قیمت گذاری دقیق کالاها و نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی از مهمترین وظایف کارگروه تنظیم بازار شهرستان است که انتظار می رود با قدرت این وظایف انجام شود، چرا که خروجی فعالیت های این کارگروه بهبود کسب و کار و ارایه خدمات مطلوب به شهروندان و کسب رضایت آنان است.
وی با بیان اینکه انتظار می رود مدیران دستگاه های مربوطه در بخش نظارت تنها به گزارش های شفاهی اکتفا نکنند بلکه باید به نظارت میدانی در بازار بپردازند، عنوان کرد: به دلیل اتفاقاتی که افتاده، شاهد گرانی بی‌رویه اقلامی در بازار بودیم که باید تنظیم شود از این رو برای جلوگیری از افزایش غیرقانونی قیمت ها باید کنترل و نظارت مستمر وجود داشته باشد و با متخلفان مطابق قانون برخورد شود.
فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه شیر جایگاه مهمی نیز در سبد غذایی مردم دارد، خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از دامداران و صنایع لبنی، عوامل موثر در برآورد هزینه‌های تولید در قیمت تمام شده شیرخام و صنایع لبنی در کارگروه تنظیم بازار و محاسبات بررسی و نتیجه آن نیز اعلام شده و حداکثر قیمت شیرخام تحویلی در کارخانجات معادل ۱۵ هزار و ۷۰۰ ریال تعیین شده است.
وی متذکر شد: طبق این مصوبه، قیمت محصولات لبنی در شهرستان لازم الاجرا بوده و این مهم مطابق تصمیم کارگروه تنظیم بازار شهرستان لنجان در سقف قیمت های ابلاغی تعیین خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار