مهرعلیزاده: ۱۵ خیابان سبز در شهر معرفی می شود

استاندار اصفهان گفت: در هر ۱۵ منطقه شهر اصفهان، یک خیابان به عنوان خیابان سبز معرفی می‌شود تا در این خیابان‌ها شیوه رانندگی ارتقاء یافته و مبتنی بر فرهنگ صحیح ترافیک باشد.

استاندار اصفهان گفت: در هر ۱۵ منطقه شهر اصفهان، یک خیابان به عنوان خیابان سبز معرفی می‌شود تا در این خیابان‌ها شیوه رانندگی ارتقاء یافته و مبتنی بر فرهنگ صحیح ترافیک باشد.

به گزارش ایمنا، محسن مهرعلیزاده صبح امروز (یکشنبه) در آیین تقدیر از نمونه های ترافیکی که در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهارکرد: جامعه‌ای رشد و توسعه یافته است که مردم آن جامعه خود، پلیس خود باشند؛ پلیس در جامعه یک پشتیبان است که به صورت عملی و فیزیکی از مردم حمایت می‌کند در واقع پلیس با عملکرد خوب خود اعتماد، اطمینان و آرامش را در جامعه حفظ می‌کند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه راکبان قانومند معلم، راهنما و بنیانگذار اخلاق و انضباط اجتماعی محسوب می‌شوند، گفت: رفتار ترافیکی امروز موتورسیکلت‌سواران با تکیه بر انضباط اخلاقی و اجتماعی الگوی نسل‌های آینده است، بنابراین اخلاق اجتماعی باید از نسلی به نسل بعد منتقل شود.

وی تاکید کرد: مردم استان اصفهان باید نشان دهند که پشتوانه فرهنگی والایی دارند و این فرهنگ باید در رفتارهای ترافیکی مشهود باشد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه بر اساس آمار اعلام شده، طی شش ماه گذشته ۱۰ هزار نفر در تصادفات رانندگی استان اصفهان مجروح شده‌اند، تصریح کرد: از این آمار تعداد شش هزار و ۵۰۰ نفر در تصادفات شهر اصفهان مجروح شده‌اند که آمار بسیار زیادی است.

وی ادامه داد: طی ۶ ماه گذشته۲۰۰ نفر در تصادفات شهری و۴۰۰ نفر در تصادفات جاده‌ای استان اصفهان جان خود را از دست داده‌اند، گفت: سرعت غیرمجاز، عصبی بودن‌ها، به یکدیگر راه ندادن‌ها و... دلیل این تصادفات بوده که زیبنده فرهنگ اصفهان نیست.

استاندار اصفهان افزود: تصادفات شهری به جز عجله، بی‌حوصلگی، رعایت نکردن قوانین و ... دلیل دیگری ندارد و نمی‌توان گفت خودروها ایمن نیستند، خط‌کشی و تابلو نیست یا پلیس حضور ندارد.

وی با بیان اینکه تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار موتورسیکلت در استان و حدود ۷۰۰هزار موتورسیکلت در شهر اصفهان تردد می‌کند، گفت: اگر هر موتور به اندازه یک خودرو آلاینده باشد، می‌توان گفت موتورها نیز در شهر اصفهان به اندازه خودروها آلاینده هستند، از این رو در برنامه سه تا چهارساله تمام موتورسیکلت‌های بنزینی اصفهان به موتورسیکلت های برقی تبدیل می‌شود.

مهرعلیزاده تصریح کرد: هر موتورسیکلت برقی به طور میانگین ۱۰ میلیون تومان قیمت دارد که با سازمان بهینه سازی مصرف سوخت مذاکراتی انجام شده تا حدود چهار و نیم میلیون تومان از قیمت هر موتورسیکلت را از دولت بگیریم و برای فروش به مردم طرح‌های تقسیطی اجرا شود تا افراد بتوانند موتورهای خود را جایگزین کنند.

وی با بیان اینکه در کشور ۳۵ درصد تلفات ناشی از تصادفات را موتورسواران تشکیل می‌دهند که این آمار در اصفهان ۵۵ درصد است، گفت: در هر ۱۵ منطقه شهر اصفهان، یک خیابان به عنوان خیابان سبز معرفی می‌شود تا در این خیابان‌ها شیوه رانندگی ارتقاء یافته و مبتنی بر فرهنگ صحیح ترافیک باشد.

استاندار اصفهان افزود: از یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو در حال تردد اصفهان،۲۰۰ هزار خودرو معاینه فنی ندارند که باید با توجه به رسیدن فصل سرد سال و پدیده وارونگی هوا برای دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار