ساخت 3 هزار واحد مسکونی در سرپل ذهاب توسط بنیاد اصفهان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: اصفهان حدود 3 هزار واحد مسکونی را در سرپل ذهاب آماده می‌کند که بیش از 5 ماه درگیر آواربرداری و گودبرداری بودیم، پیش‌بینی ما تکمیل واحدها تا مهرماه 98 است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: اصفهان حدود 3 هزار واحد مسکونی را در سرپل ذهاب آماده می‌کند که بیش از 5 ماه درگیر آواربرداری و گودبرداری بودیم، پیش‌بینی ما تکمیل واحدها تا مهرماه 98 است.

به گزارش فارس، غلام‌حسین خانی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی از سال 82 هر 5 سال یکبار توسط این نهاد انجام شده است.

وی افزود: برای ساختن مسکن مناسب روستایی نیازمند اطلاعات و داده‌های کمی و کیفی از سطح روستاها هستیم تا بتوانیم در سطح کشور تصمیمات خوبی اتخاذ کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان مطرح کرد: امسال دور پنجم آمارگیری انجام می‌شود که 304 روستا با 12 هزار و 452 واحد آمارگیری آغاز می‌شود و با اطلاعاتی که به صورت تخصصی جمع‌آوری می‌شود، با کمک روستائیان واحدها اندازه‌گیری و ... می‌شود و تعداد واحدهای مقاوم‌سازی‌شده بررسی می‌شود.

5800 فقره تسهیلات سالانه در روستاها

وی ادامه داد: برای بیش از 56 هزار واحد تسهیلات بهسازی پرداخت شده است که از این تعداد بیش از 85 درصد پایان کار گرفته‌اند؛ 205 هزار واحد در روستاها داریم که با رشد جمعیت تا 1404 به 236 هزار خواهیم رسید، با همین اطلاعاتی که از آمارگیری سال 92 داشتیم، باید هر سال 5 هزار و 800 فقره تسهیلات بهسازی بدهیم تا سال 1404 حدود 85 درصد از واحدها بهسازی شده باشد.

خانی عنوان کرد: این طرح به پشتوانه علمی اساتید دانشگاه شهید بهشتی تهران انجام می‌شود؛ آمارگیری از 21 مهر تا 21 آبان برگزار می‌شود که تیم 68 نفره آمارگیر با ارائه کارت شناسایی در منازل حضور پیدا خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایران کشوری زلزله‌خیز است و به دلیل عدم توجه به مقاوم‌سازی خانه‌ها، از سال 84 به واحدها تسهیلات بهسازی می‌دهیم تا در مقابل سیل و زلزله ایمن شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: از روستائیان می‌خواهیم با مراجعه به شعب روستایی ما برای دریافت تسهیلات مراجعه کنند که به هر واحد 25 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و در روستاهایی که نیاز به کمک داشته باشند، از محل حساب 100 امام مبالغی بلاعوض پرداخت می‌شود.

بودجه طرح هادی امسال‌مان 22 میلیارد تومان است

وی در ادامه گفت: غریب به 3 هزار و 45 واحد مسکونی شهری در دست ساخت داریم که 2 هزار و 237 مورد مربوط به سال گذشته و مابقی به مربوط به امسال است.

خانی بیان کرد: برای 895 روستا طرح هادی تهیه کردیم و برای 371 روستا بازنگردی طرح هادی انجام گرفته است، در سال 97 برای 101 روستا طرح تهیه می‌شود که 22 میلیارد بودجه طرح‌های هادی روستایی است.

وی تشریح کرد: از سال 75 صدور اسناد مالکیت را در دست داریم و ما به عنوان وکیل مردم در روستاها نقشه‌های مورد نیاز را تهیه می‌کنیم و توسط شورا و دهیاری آن‌ها را ثبت می‌کنیم و برای روستاها سند مالکیت صادر می‌کنیم که تاکنون برای 210 هزار واحد مسکونی نقشه‌ تهیه و سند مالکیت آماده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان ادامه داد: 4 هزار و 279 برگ سند در شهرهای زیر 25 هزار نفر تهیه و تحویل شده است.

حدود 60 هزار تن قیر رایگان توزیع کرده‌ایم

وی افزود: قیر رایگان از سال 94 در اختیار روستائیان قرار گرفته است و تاکنون 59 هزار و 300 تن به ارزش تقریبی 522 میلیارد ریال به استان اختصاص دادیم و مساحت 3 میلیون و 878 هزار در سال‌های 94 و 95 آسفالت معابر انجام داده‌ایم؛ حدود 10 میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار برای قیر رایگان در نظر گرفته شده است.

خانی گفت: 353 نفر عضو نظام فنی روستایی هستند که هم عضو نظام مهندسی هستند و هم عضو بنیاد که نظارت بر واحدهای روستایی را انجام می‌دهند.

وی مطرح کرد: ساخت مسکن برای خانو‌اده‌های دارای دو معلول را آغاز کرده‌ و 102 واحد را در روستاها شروع کردیم؛ در شهرها هم 443 مورد را داشتیم که واحد برای آن‌ها تهیه می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در مورد کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه گفت: دو روز بعد از زلزله همکاران ما مستقر شدند و 11 و 861 واحد مسکونی و تجاری تعمیری را ارزیابی و تشکیل پرونده کردند و تسهیلات آن‌ها را پیگیری و پرداخت کردند؛ 10 هزار و 769 واحد تعمیرات انجام و تحویل صاحبان آن‌ها شده است.

ساخت 3 هزار واحد مسکونی در سرپل ذهاب توسط بنیاد اصفهان

وی ادامه داد: حدود 7 هزار واحد خانه‌های احداثی است که در سرپل ذهاب پرونده تشکیل شده است؛ تخریب و آواربرداری و پی‌کنی این واحدها توسط بنیاد مسکل به صورت رایگان انجام می‌شود که تاکنون 95 درصد از آن‌ها انجام شده است و اقدامات اولیه در این مورد هم انجام شده است و حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی در این میزان واحد داریم.

خانی در ادامه اضافه کرد: حدود 3 هزار واحد مسکونی را اصفهان آماده می‌کند و بیش از 5 ماه درگیر آواربرداری و گودبرداری بودیم، پیش‌بینی ما تکمیل واحدها تا مهرماه 98 است و همه تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا زودتر بتوانیم واحدها را آماده کنیم.

وی بیان کرد: حدود 40 هزار تن آهن از کارخانجات مختلف تهیه کرده‌ایم و به قیمت‌های قبل در اختیار مردم قرار گرفته است و حدود 30 هزار تن آهن دیگر نیاز داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در مورد اقدامات دیگر انجام شده در منطقه غرب گفت: شرکت بنیاد بتن اصفهان در منطقه زلزله‌زده حضور دارد و در کنار دیگر نهادها به مردم کمک می‌کنند تا هرچه زودتر واحدها ساخته شود.

گرانی مصالح بزرگ‌ترین مشکل‌مان است

وی عنوان کرد: اعتبارات اجرای طرح‌های هادی در سال جاری نصف شده است و گرانی مصالح جز مشکلات اصلی ماست که با قیمت تمام شده ما در شهرها و روستاها دچار مشکل می‌شویم.

خانی در ادامه در مورد برخی از اقدامات جانبی در روستاها مطرح کرد: در راستای بوم‌گردی آمادگی کمک‌رسانی به خانواده‌های روستایی داریم و آماده پرداخت تسهیلات در این حوزه هستیم.

وی در مورد کمک‌های خیران در مناطق زلزله‌زده گفت: باتوجه به بودجه و برنامه‌هایی که دولت برای کمک یکنواخت به همه مردم دارد، از خیران می‌خواهیم که کمک‌هایشان را در بخش‌های عمومی هزینه کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: از خیران مسکن‌ساز در بخش‌های مختلف استفاده می‌کنیم که در شهرهای کاشان، شهرضا، خوانسار، اصفهان و ... فعالیت دارند که با هماهنگی ما در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

وی در پایان عنوان کرد: نیروهای بسیج و سپاه به صورت نامحسوس حضور دارند و ما هم حتی آن‌ها را نمی‌شناسیم و در ساخت واحدها و در آورابرداری کمک‌هایی انجام داده‌اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار