حداقل زمان صدور ویزای اربعین 24 تا 72 ساعت

سنگ های مشکلات اقتصادی، تورم و گرانی هم نتوانست راه زائران حسینی را ببند و از شور و شوق آنان برای حضور در این حماسه اربعین حسینی بکاهد.

سنگ های مشکلات اقتصادی، تورم و گرانی هم نتوانست راه زائران حسینی را ببند و از شور و شوق آنان برای حضور در این حماسه اربعین حسینی بکاهد.

به گزارش فارس، طبق سنت سال‌های اخیر با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی شور و شوق عاشقان حسینی برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین شدت گرفته، این اشتیاق بهانه‌ای برای جویا شدن از حال و هوای دفاتر زیارتی در این ایام است.

پیش از گفت‌وگو با فعالان در دفاتر خدمات زیارتی، از مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان علت وقفه پیش آمده در صدور روادید و صحت خبری که از سوی دبیرستاد اربعین مبنی بر صدور روادید در دو ساعت اعلام شد را جویا شدیم.

صدور روادید پس از چند روز وقفه آغاز شده است

غلامعلی زاهدی با اشاره به آغاز صدور ویزا زائران اربعین حسینی بعد از چند روز وقفه اظهار داشت: با توجه به پایان دوره فعالیت سفیر عراق در کشور و انتصاب سفیر جدید و همچنین مشکلاتی که در وزارت کشور وجود داشته صدور روادید از روز گذشته با چند روز تأخیر آغاز شده است.

وی ادامه داد: تمام تلاش‌ها در سازمان حج و زیارت استان اصفهان، دفاتر خدمات زیارتی و همچنین کنسولگری عراق در استان اصفهان بر این است که ویزای زائران در کمترین زمان ممکن صادر شود.

مدیرکل سازمان حج زیارت استان اصفهان در رابطه با صدور ویزای 2 ساعته اذعان داشت: با توجه به روند اداری که برای صدور هر روادید باید طی شود، این کار عملاً غیرممکن است و برای صدور هر ویزا حداقل 24 تا 72 ساعت زمان لازم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در تمامی نقاط استان دفاتر خدمات زیارتی جهت دریافت گذرنامه و همچنین صدور ویزا فعال هستند و ساکنین روستاها و بخش‌ها مشکلی در این زمینه نخواهند داشت.

هزینه کربلا رفتن 2 تا 3 برابر شده است

سنگ مشکلات اقتصادی مسیر زائران اربعین حسینی را هم ناهموار کرده است به طوری که محمدابراهیم حلبیان از فعالان در دفتر خدمات زیارتی، مشکلات اقتصادی امروز کشور را دغدغه اصلی زائران حسینی می‌داند و می‌گوید: گرانی، تورم و پایین آمدن ارزش پولی کشور یکی از مشکلات زائران حسینی در ایام اربعین است و همین مشکل مانع حضور بعضی از عاشقان حسینی در پیاده‌روی اربعین شده است.

وی ادامه داد: به طور مثال امسال هزینه ویزا و یا رفت و آمد زائران از مرز تا نجف و برعکس نسبت به سال‌های گذشته دو تا سه برابر سال گذشته افزایش یافته است.

این کارمند دفتر خدماتی زیارتی نسیم‌گشت با اشاره به زمان لازم برای صدور ویزای زائران تصریح کرد: صدور ویزا دارای مراحل اداری متعدد است که طبیعتاً این مراحل 2 ساعته انجام نخواهد شد و حداقل نیازمند 24 ساعت زمان است.

استقبال زوار همچنان قابل توجه است

مردم ایران در تاریخ نشان داده‌اند که پای ارادتشان به اهل‌بیت پیامبر استوار است و مشکلات و گرفتاری‌های زمانه نمی‌تواند اعتقادات مردم را هدف قرار دهد چرا که به فرموده پیامبر اکرم (ص) در شهادت امام حسین (ع) حرارتی بر قلوب مؤمنان است که تا ابد سرد نخواهد شد؛ موضوعی که در ادامه کارکنان دفاتر خدمات زیارتی به واسطه آمار مراجعات بر آن صحه می‌گذارند.

سمانه منانی مسؤول عتبات دفتر خدمات زیارتی اسرا هم از استقبال پرشور مردم در روزهای آغازین ثبت‌نام می‌گوید: استقبال مردم در طی این چند روز بسیار خوب بوده است و تا امروز بیش از 2 هزار نفر جهت دریافت ویزا به این دفتر مراجعه داشته‌اند.

وی در ادامه متذکر شد: صدور ویزا حداقل نیازمند 72 ساعت زمان است که در روزهای نزدیک به اربعین این زمان احتمالاً به 24 ساعت هم برسد.

عبدالمجید مجیدی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی از ارادت و عشق ایرانی‌ها به اباعبدالله نمی‌کاهد، گفت: امسال همچون سال‌های گذشته شور و استقبال مردم برای حضور در اربعین غیرقابل وصف است و حتی مشکلات اقتصادی و تورم در جامعه هم نتوانسته است از شدت شور و شوق مردم برای عرض به اباعبدالله و حضور آنان در پیاده‌روی اربعین بکاهد.

کارمند دفتر خدمات زیارتی صفاسیر با اشاره به صدور روادید زائران از امروز خاطرنشان کرد: صدور ویزا حداقل نیازمند 24 تا 72 ساعت زمان است و طبیعتاً با توجه به روند اداری که باید طی شود کمتر از این بازه زمانی صادر نخواهد شد.

وی ادامه داد: وقفه یک هفته‌ای در صدور ویزا زائران سبب انباشته شدن گذرنامه در طی این چند روز شده است که این باعث می‌شود ویزای زائران با کمی تأخیر به دستشان برسد.

مجیدی با اشاره به استقبال مردم از دیگر سفرهای زیارتی در این ایام و بخصوص اربعین بیان کرد: خوشبختانه استقبال مردم از دیگر سفرهای زیارتی همچون مشهد مقدس در این ایام و بخصوص ایام اربعین قابل توجه است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار