حمایت کمیته امداد اصفهان از ۳۳ هزار خانوار روستایی

مدیرکل کمیته امداد اصفهان گفت: ۳۳ هزار و ۳۵۰ خانوار نیازمند روستایی و عشایری از حمایت کمیته امداد اصفهان بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان گفت: ۳۳ هزار و ۳۵۰ خانوار نیازمند روستایی و عشایری از حمایت کمیته امداد اصفهان بهره‌مند هستند.

به گزارش مهر ، محمدرضا متین پور، در روز ملی روستا و عشایر اظهار داشت: ۳۳ هزار و ۳۵۰ خانوار نیازمند روستایی و عشایری از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

وی بخش اصلی خانوارهای تحت حمایت این نهاد در روستاها را سالمندان اعلام کرد و گفت: فقدان زیرساخت بیمه تأمین آتیه و بازنشستگی در روستاهای کشور باعث افزایش سالمندانی شده است که توان کار کردن و منبع درآمد پایداری برای گذران زندگی خود را ندارند. این جمعیت به شکل عمده تحت حمایت کمیته امداد قرار دارد و از همه خدمات ارائه شده بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان مددجویان تحت حمایت این نهاد را از آسیب‌پذیرترین اقشار نیازمند جامعه اعلام کرد و افزود: ایتام، زنان سرپرست خانوار، سالمندان و بیماران از کارافتاده‌ای که بیش از ۷۰ درصد از کارافتادگی داشته باشند، جامعه تحت حمایت کمیته امداد در استان اصفهان را تشکیل می‌دهند.

وی یکی از اهداف مهم این نهاد را شناسایی ظرفیت و توانمندی‌های مددجویان تحت حمایت برشمرد و گفت: کمیته امداد با شناسایی ظرفیت و استعدادهای مددجویان، ضمن ارائه آموزش‌های لازم، تا مرحله کامل خودکفایی از آن‌ها حمایت می‌کند تا از چرخه حمایتی خارج و دیگر نیازمندان نیز بتوانند از خدمات کمیته امداد بهره‌مند شوند.

متین پور با اشاره به اینکه در سال ۹۷ مستمری خانوارهای تحت حمایت این نهاد ۱۴ درصد افزایش پیدا کرد، اضافه کرد: این مستمری بر اساس تعداد نفرات پرداخت می‌شود به‌نحوی‌که در حال حاضر خانوارهای یک‌ نفره ۱۶۱، دو نفره ۲۷۵، سه‌ نفره ۳۶۰، چهار نفره ۴۶۶، و پنج‌ نفره و بیشتر ۵۱۶ هزار تومان به شکل ماهیانه دریافت می‌کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار