رشد ۱۰ درصدی معاینه فنی خودروها در 6 ماه نخست سال

دبیر ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان گفت: آمار معاینه فنی خودروها در نیمه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

دبیر ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان گفت: آمار معاینه فنی خودروها در نیمه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

جمشید جمشیدیان در گفت و گو با ایمنا اظهارکرد: از آنجایی که موتورسیکلت و خودرو نقش مهمی در افزایش آلاینده‌های جوی دارند، با توجه به شروع فصل پاییز و آغاز آلودگی هوا در شهر اصفهان تسهیلاتی در راستای معاینات فنی خودروها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد مراکز معاینه فنی در شهر اصفهان خاطرنشان کرد: به منظور دسترسی آسان‌تر شهروندان به مراکز معاینه فنی فراخوانی مبنی بر مشارکت مردمی جهت احداث چهار مرکز جدید در سطح شهر اصفهان ترتیب داده شده که مرحله نخست این طرح به انجام رسیده، همچنین مدت زمان مشارکت در فراخوان نیز تا ۲۰ روز آینده تمدید شده است.

دبیر ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان اضافه کرد: اکنون هشت مرکز معاینه فنی خودرو با ۱۳ خط مکانیزه و یک مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در حال فعالیت است و در آینده چهار مرکز ویژه معاینه فنی خودرو و موتورسیکلت به این مراکز افزوده می شود.

جمشیدیان در زمینه میزان تولید آلودگی توسط موتورسیکلت‌ها تصریح کرد: موتورسیکلت‌های معمولی در مقایسه با خودروها تا هفت برابر آلودگی ایجاد می‌کنند به همین منظور در چهار مرکز معاینه فنی جدید، بررسی موتورسیکلت‌ها مورد توجه قرار گرفته است که بدون شک نقش قابل توجهی در کنترل آلودگی هوا خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری دوربین های مستقر در محدوده‌های ترافیک شهر اصفهان خودروهایی که عمرشان بیش از چهار سال است و برگه معاینه فنی نداشته باشند، جریمه می‌شوند، گفت: طبق مصوبه هیئت دولت این طرح با مشارکت شهرداری اصفهان و نیروی انتظامی در حال اجرا است به طوری که خودروهایی که بالای چهار سال از سن تولیدشان می گذرد و معاینه فنی به روی آنها انجام نشده است، روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه می شوند.

دبیر ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان افزود: خودروها با پلاک عمومی یکسال پس از تولید و خودروهای شخصی چهارسال پس از تولید باید معاینه فنی شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار