برخی از دیر باز شدن فروشگاه‌های موبایل استفاده سیاسی کرده اند

رییس اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان موبایل اصفهان گفت: امروز فروشندگان موبایل در اصفهان مثل همیشه ساعت ۱۰ تا ۱۰ و نیم به سر کار رفتند اما برخی از این فرصت استفاده سیاسی کرده و به نشر برخی عکس ها و فیلم ها مبنی بر اعتصابات این صنف اقدام کرده اند.

رییس اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان موبایل اصفهان گفت: امروز فروشندگان موبایل در اصفهان مثل همیشه ساعت ۱۰ تا ۱۰ و نیم به سر کار رفتند اما برخی از این فرصت استفاده سیاسی کرده و به نشر برخی عکس ها و فیلم ها مبنی بر اعتصابات این صنف اقدام کرده اند.

حسن میرشمشیری در گفتگو با ایمنا با بیان اینکه البته این صنف نیز همچون دیگر صنوف علاوه بر مطالبات و خواسته های خود به دلیل نوسانات اقتصادی اخیر با مشکلات زیادی مواجه شده است، اظهار کرد: این صنف اعتراضات و حرف های خود را از طریق اتحادیه پیگیری می کند.

وی افزود: اولین و مهمترین مشکل موبایل فروشان، تامین موجودی فروشگاه هاست که بسیاری از واحدهای این صنف را با مشکل مواجه کرده همچنین کاهش میزان سود حاصل از فروش گوشی های تلفن همراه (زیرا درصد عرف که از طرف وزارتخانه اعلام شده هفت درصد است اما در بازار به دلیل فضای رقابتی به یک تا یک و نیم درصد رسیده است) باعث شده تا کسانی که به صورت مجموعه یا شعبه ای فعالیت می کردند از ادامه فعالیت باز بمانند.

میرشمشیری اضافه کرد: تعداد زیادی از واحدها به دلیل مشکلات اخیر تعطیل شده و بقیه نیز با سود و درآمد ناچیز فعالیت می کنند.

وی خواستار توجه ویژه مسئولان به این صنف شد و اظهار کرد: از آنجا که مخاطبان این صنف اقشار مختلف جامعه در سنین مختلف هستند و اغلب فروشندگان نیز جوانانی هستند که با سرمایه اندک شروع به کار و فعالیت کرده اند از مسئولان می خواهیم که برای رفع مشکلات واردکنندگان و فروشندگان تلفن همراه نگاه ویژه ای داشته باشند.

رییس اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان موبایل اصفهان پیش از این نیز در گفتگو با خبرنگار ایمنا در مورد کاهش قیمت تلفن همراه، گفته بود: قیمت انواع موبایل که به دلیل رشد نرخ دلار در ماه های اخیر افزایش یافته بود با شیب ملایمی کاهش می یابد.

وی افزود: پس از نوسانات اقتصادی اخیر کمبود کالا در این بازار به اوج خود رسیده است؛ پیش از این پنج هزار گوشی تلفن همراه به بازار تزریق می شد و مشتری خاصی نداشت، اکنون ۵۰ دستگاه تلفن همراه به بازار وارد می شود و متقاضیان نیز برای خرید صف می کشند.

میرشمشیری خاطر نشان کرد: در واقع کالایی برای کاهش قیمت در بازار تلفن همراه وجود ندارد که با کاهش قیمت دلار از قیمت آن هم کاسته شود اما در صورت موجود بودن کالا در بازار بی شک از کاهش قیمت دلار تاثیر می گیرد.

رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه اصفهان با اشاره به گوشی های موبایل موجود در گمرک، گفت: ۶۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه در ابتدای نوسانات اقتصادی اخیر توسط گمرک ضبط شد و با پیگیری های وزیر ارتباطات رسانه ای شد اما هنوز قوه قضائیه دستوری در مورد ورود این تعداد موبایل به بازار نداده است.

میرشمشیری با اشاره به تاثیر مستقیم قیمت دلار بر ارزش گوشی های تلفن همراه، گفت: با توجه به اختصاص نیافتن دلار دولتی ( ۴۲۰۰ تومانی) به شرکت های وارد کننده تلفن همراه، این شرکت ها قادر به وارد کردن کالا نیستند بنابراین برای تامین نیاز بازار با مشکل مواجه هستیم و نیمی از فروشگاه های بزرگ تلفن همراه کشور نیز تعطیل شده اند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار