کارخانه پسماند شهرداری به تکنولوژی های نوین مجهز می شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از اصلاح خطوط کارخانه پسماند خبر داد و گفت: با اصلاح خطوط، کارخانه پسماند شهرداری به تکنولوژی های نوین مجهز می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از اصلاح خطوط کارخانه پسماند خبر داد و گفت: با اصلاح خطوط، کارخانه پسماند شهرداری به تکنولوژی های نوین مجهز می شود.

علی دهنوی در گفت و گو با ایمنا با اشاره به قدمت ۳۰ ساله کارخانه پسماند و ضرورت بروز رسانی این کارخانه اظهار کرد: فرسودگی تجهیزات کارخانه باعث شده مدیریت پسماند به درستی انجام نشود به همین منظور طراحی، ساخت و اصلاح خطوط کارخانه به روز رسانی خواهد شد؛ طرح بهسازی کارخانه پسماند هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان نیاز دارد که در حال حاضر بخشی از این هزینه تامین شده است و به زودی فراخوان این طرح اعلام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه در کنار اصلاح خطوط مدیریت پسماند نیم نگاهی به استفاده از تکنولوژی‌های نوین شده است، تصریح کرد: بدون شک با نگاه به تکنولوژی‌های نوین با استانداردهای روز دنیا و کشور مطابق خواهیم بود.

وی همچنین از خرید دستگاهی تحت عنوان سرند بالستیک خبر داد و گفت: با به کارگیری این دستگاه اجسام سه بعدی مثل ظروف نوشابه، ظروف یکبار مصرف، کاغذ و مقوا از یکدیگر جدا می‌شوند به طور قطع این تکنولوژی از بروزترین تکنولوژی‌های دنیا به شمار می رود که خوشبختانه در حال حاضر این طرح تامین اعتبار شده و به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از توزیع جعبه های ایمن برای نخستین بار در اصفهان بر در منازل شهروندان خبر داد و اظهار کرد: بر اساس این طرح، شهروندان قسمت ویژه پسماند خود مثل تیغ صورت‌تراشی، آمپول و انواع باطری که بسیار مضر است را از دیگر پسماندها جدا و در جعبه نگهداری می کنند، در حال حاضر در برخی از مناطق این عملیات صورت گرفته که پس از بررسی بازخوردها در همه محله عملیاتی خواهد شد.

دهنوی از ایجاد فرهنگسرای زیست محیطی برای نخستین بار در شهر اصفهان خبر داد و گفت: پاییز امسال این فرهنگسرا با نگاه به مدیریت پسماند در اصفهان ایجاد می‌شود؛ پس از بهره‌برداری از این پروژه دانش‌آموزان در سنین مختلف پس از حضور در فرهنگسرا با مسائل زیست محیطی و مدیریت پسماند از نزدیک آشنا می‌شوند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار