کسب جایگاه دهم جهان توسط فولادمبارکه

مدیرعامل سابق فولاد مبارکه اصفهان گفت:روند افزایش تولید فولاد خام از سال ۸۱ تا سال جاری همچنان ادامه دار باشد.

اصفهان امروز : مدیرعامل سابق فولاد مبارکه اصفهان گفت:روند افزایش تولید فولاد خام از سال ۸۱ تا سال جاری همچنان ادامه دار باشد.
بهرام سبحانی عنوان کرد: سال ۹۲ ظرفیت تولید در این شرکت ۷ میلیون تن بوده که این رقم در سال جاری به ۹هزار ۴۵۰ میلیون تن افزایش یافته است .
او اظهار کرد: شرکت فولادمبارکه اصفهان با توجه به شرایط موجود ۲ تا ۳ درصد از برنامه پیش بینی شده در تمام حوزه ها فراتر است. سبحانی با بیان اینکه ورود بخش خصوصی باعث شده به سمت کیفی سازی محصولات گام برداشته شود افزود: ارزش افزوده ای که تولید فولاد میتواند برای قطع وابستگی کشور داشته باشد نباید غافل ماند.
سبحانی ادامه داد: تا سال ۹۶ حدود ۶۱ نوع محصول کیفی این شرکت توانسته است ارائه دهد که ورق های عاج دار یکی از شاخص های تولید است که تا سال های گذشته مجبور به واردات آن بودیم و در حال حاضر صادرات آن را شاهد هستیم. او توجه به نیروی انسانی را جز اولویت های این شرکت دانست افزود: در سال ۹۶ میزان رضایت کارکنان به ۷۲ درصد رسیده که بسیار حائز اهمیت است این در حالی است که یکی دیگر از فعالیت ها کاهش حوادث حتی کمتر از میانگین جهانی شاخصی است که به آن دست یافته ایم همچنین بهره وری نیروی کار پاشنه آشیل فولادمبارکه بوده است.
او از نقاط قوت این شرکت طی سال های اخیر را دارا بودن نقشه راه عنوان کرد بیان داشت: فولادمبارکه اصفهان توانسته است پا به پای فولادکشور سهم ۵۰ درصدی خود را حفظ کرده است. سبحانی افزایش سرمایه در شرکت فولادمبارکه را با توجه به شرایط اقتصادی موجود وضعیت قابل دفاعی دانست اظهار کرد: این شرکت توانسته است در بورس به عنوان شرکتی اثرگدار باشد و امیدواریم به جایگاه نخست دست یابیم. او با بیان اینکه هیچگاه از توسعه غافل نبوده ایم حتی در سال های ۹۴ و ۹۵ که سخت ترین بحران های اقتصادی را کشور تجربه میکرد ادامه داد: ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری را در شرکت فولادمبارکه شاهد هستیم که افزایش تولید و اشتغال نتیجه آن بوده است. او تاکید کرد: در ۶ ماه سال جاری بازدهی ۹۲ درصدی این شرکت داشته در حالی که صنعت فولاد کشور شیب کاهش سوددهی را داشته است.
سبحانی اظهار کرد: تلاش کرده ایم فولادی با کمترین میزان مصرف آب را در دستور کار قرار دهیم که در این راه عملکرد موفقی داشته ایم چرا که توانسته ایم با صرف کمتر از ۳ مترمکعب یک کیلو فولاد تولید داشته باشیم که در مقایسه با استاندارد جهان بسیار مطلوب است.
او در مورد فعالیت های انجام شده توسط این شرکت در سایر حوزه ها عنوان کرد: ساخت ورزشگاه ۷۵ هزار نفری نقش جهان تخصیص۱۳ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان همراهی در ساخت موزه دفاع مقدس و بازسازی آزادسازی کنارگذر غرب به مساحت ۵ هکتار را از دیگر فعالیت های این شرکت قلمداد کرد.سبحانی ادامه داد: انتقال ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب شیرین از بندرعباس به اصفهان با سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومان حرکتی است که با همراهی ۷ شرکت دیگر صورت گرفته است. او عنوان کرد: تمام این فعالیت های شرکت فولادمبارکه باعث شده این شرکت به جایگاه دهم فولاد جهان دست یابد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار