ادامه ناپایداری‌های جوی تا آخر هفته

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به این‌که در روز گذشته شهر اصفهان 1.1 میلی‌متر بارش داشته است، جزئیات بارش‌ها در شهرهای دیگر استان را نیز اعلام کرد.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به این‌که در روز گذشته شهر اصفهان 1.1 میلی‌متر بارش داشته است، جزئیات بارش‌ها در شهرهای دیگر استان را نیز اعلام کرد.

حجت‌اله علی‌عسگریان امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به این‌که در روز گذشته شهر اصفهان 1.1 میلی‌متر بارش داشته است، اظهار کرد: بارش‌های گزارش شده در روز گذشته منتهی به ساعت 9:30 دقیقه امروز در دهق با 5.8، بویین و میاندشت 5، نجف‌آباد 4، داران 3.8، میمه 2، علویجه 2، مورچه‌خوار 1.8، کبوترآباد یک، فرودگاه شهید بهشتی 0.7 و چادگان 0.3 میلی‌متر بوده است.

وی با بیان این‌که بارش باران در شهر اصفهان در 48 ساعت گذشته به حدی نبوده است که در ایستگاه هواشناسی اصفهان ثبت شود ولی داخل شهر بارش تگرگ را داشتیم، افزود: در 48 ساعت گذشته یعنی در روز یکشنبه منتهی به ساعت 9:30 دقیقه صبح روز دوشنبه بیشترین بارندگی در کبوترآباد اصفهان با 7.6 میلی‌متر و در شهرهای گلپایگان 4.3، فرودگاه شهید بهشتی، میمه، نطنز و ورزنه 1.4 و بقیه نقاط در حد یک یا کمتر از یک میلی‌متر بوده است.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با بیان این‌که در 24 ساعت آینده دما یک الی 2 درجه افزایش خواهد داشت و کمینه و بیشینه دمای هوای شهر اصفهان 13 و 25 درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است، اعلام کرد: سردترین شهر استان بویین‌ و میاندشت با 3 درجه بالای صفر و گرم‌ترین نقطه استان نیز کاشان با 28 درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا آخر هفته جاری همچنان شاهد ناپایداری‌های جوی در مناطق غرب، جنوب استان و احتمالاً در مناطق شرقی مثل اردستان و نطنز خواهیم بود و در این مناطق وزش باد نسبتاً شدید، بارش‌های رگباری و وقوع رعد و برق را پیش‌بینی می‌کنیم، همچنین در مناطق مرکزی این ناپایداری‌ها مقداری ضعیف‌تر شده است ولی در پایان هفته دوباره قوی‌تر خواهد شد.

دیم‌کاران تا قبل از بارش‌های پاییزی محصولات خود را بکارند

غلامرضا خاکیان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با توجه به بارش‌های پاییزی از اواسط تا اواخر مهر ماه، به دیم‌کاران توصیه کرد: هرچه سریع‌تر و تا قبل از شروع بارش‌های پاییزی نسبت به کاشت محصولات خود با استفاده از بذرهای گواهی شده و بیمه محصول اقدام کنند.

وی در ادامه افزود: به دلیل روند کاهش دما، مدیریت برداشت ذرت سیلویی در مناطق مرکزی استان( اصفهان، برخوار، شاهین‌شهر و...) انجام شود.

دبیر هواشناسی کشاورزی استان اصفهان در پایان متذکر شد: با توجه به شروع بارش‌های زود هنگام پاییزی در نواحی غربی استان، سیب‌زمینی‌کاران مقدمات برداشت محصول خود را آغاز کنند و کلزاکاران مناطق غربی و جنوبی استان نسبت به مبارزه با علف‌های هرز کشیده برگ، اقدام کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار