معادله چند مجهولی رامین رضائیان

رامین رضائیان بدون داشتن تیمی در تمرین‌های تیم ملی حاضرشده است. مدافع راست مورد اعتماد کی‌روش در جام‌جهانی، در حالی از تیم اوستنده بلژیک جدا شد که انتظار می‌رفت در فوتبال اروپا تیم بهتری برای خودش دست‌وپا کند اما تاکنون بدون تیم مانده است.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: رامین رضائیان بدون داشتن تیمی در تمرین‌های تیم ملی حاضرشده است. مدافع راست مورد اعتماد کی‌روش در جام‌جهانی، در حالی از تیم اوستنده بلژیک جدا شد که انتظار می‌رفت در فوتبال اروپا تیم بهتری برای خودش دست‌وپا کند اما تاکنون بدون تیم مانده است.

ظاهرا بلندپروازهای رامین رضائیان حداقل تا این مقطع زمانی راه به‌جایی نبرده است. رضائیان طعم لژیونر شدن را از سوپر لیگ ترکیه آغاز کرد و در گام دوم به فوتبال بلژیک رفت تا پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و آینده درخشانی را در قاره سبز برای خودش رقم بزند. اما همه این رویا پردازی‌ها با بازگشت دوباره او به فوتبال ایران متوقف مانده و شایعات از حضور او در لیگ برتر حکایت می‌کند. رضائیان چند روز پیش به‌گونه‌ای عجیب در تمرینات تیم ملی حاضر شد و تعجب کادر فنی تیم ملی را برانگیخت. نام او در میان 28 بازیکنی که کی روش به اردوی تیم ملی فراخوانده بود، دیده نمی‌شد اما او خودش را به کمپ پژوهشگاه نفت یعنی محل تمرین تیم ملی رساند و مشغول گرم کردن شد. همه این اتفاقات برای بسیاری از کارشناسان و هواداران فوتبال ایران تعجب‌برانگیز بود.

رضائیان مهمان ناخوانده اردوی تیم ملی

در مورد دلیل حضور رامین رضائیان باوجود نبود نامش در فهرست تیم ملی نمی‌توان به‌طور مشخص اظهارنظر کرد. گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که شاید کی روش نمی‌خواهد فرصت حضور دریکی از اردوهای مهم پیش از آغاز جام ملت‌ها را از این بازیکن و تیم ملی بگیرد. کی روش در پست رضائیان، صادق محرمی و وریا غفوری را در اختیار دارد و در دیدار برابر ازبکستان هم به رضائیان که مدافع ثابتش در جام‌جهانی بود بازی نداد تا جایگزینان او را امتحان کند. البته نکته خوش بینانه برای مدافع سابق سرخ‌پوشان این است که اگرچه او به دلیل عدم انتخاب تیم جدید از جمع ملی پوشان خط‌خورده ولی در یک اردوی کامل دوهفته‌ای زیر نظر کی روش خواهد بود و بنابراین خط خوردنش را نباید چندان جدی گرفت. اگر در اردوی قبلی غیبت سردار آزمون و تلاش کی روش برای متقاعد کردن او به بازگشت اصلی‌ترین سوژه خبرنگاران بود، بی‌شک در این اردو علت حضور رامین رضائیان با توجه غیبت در لیست این مربی پرتغالی، نخستین پرسشی است که به ذهن هر خبرنگاری می‌رسد.

چهارضلعی تراکتور تکمیل نشد

موضوع مهم‌تر از حضور رضائیان در اردوی تیم ملی بحث تیم آینده این بازیکن است. زمانی که مدیرعامل متمول باشگاه تراکتورسازی اشکان دژاگه، احسان حاج صفی و مسعود شجاعی سه بازیکن ثابت تیم ملی در جام‌جهانی را به خدمت گرفت همه از رامین رضائیان به‌عنوان چهارمین صید طلایی تیم سرخ‌پوش تبریزی یاد می‌کردند. تیمی که برای قهرمانی بسته‌شده بود و با هدایت مربی سرشناسی چون جان توشاک برای فتح نخستین جام لیگ برتر نقشه‌ها در سر داشت. البته کار این مربی ولزی با تیم پر هوادار تبریزی چندان به درازا نکشید و او نتوانست در تراکتورسازی به موفقیت برسد، پس خیلی زود کنار گذاشته شد. در این میان بلندپروازی‌های مالک متمول باشگاه تبریزی هرگز متوقف نماند و با این شرایط پیش‌بینی جذب رامین رضائیان هنوز هم پروژه غیرممکنی نخواهد بود.

شایعه‌ای که تکذیب شد

در یک هفته گذشته شایعه‌هایی پیرامون تمایل باشگاه ذوب‌آهن به جذب رامین رضائیان انتشار یافت. این شایعات از تصمیم سرمربی و مدیران باشگاه اصفهانی برای استخدام مدافع تیم ملی حکایت می‌کرد. در این میان شرایط نامطلوب ذوب‌آهن در جدول رده‌بندی هم مزید بر علت شد تا این شایعات هرروز قوت بیشتری بگیرد. از سوی دیگر امید نمازی‌زاده هم در مصاحبه‌هایش بر نیاز تیمش به جذب چند بازیکن جدید تأکید می‌کرد. همه این شرایط رضائیان را در صدر اخباری که از باشگاه ذوب‌آهن مخابره می‌شد قرارداد اما روابط عمومی باشگاه در اطلاعیه‌ای تمام این شایعه‌ها را تکذیب کرد. در آن اطلاعیه چنین آمده بود: «با احترام ویژه به جایگاه ورزشی و قابلیت‌های فنی انکار نشدنی رامین رضائیان به‌عنوان یکی ازموثرترین بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران، اخبار مربوط به پیوستن ایشان به تیم فوتبال ذوب‌آهن صحت نداشته و با توجه به اینکه لیست تیم فوتبال ذوب‌آهن جای خالی برای جذب هیچ بازیکنی نداشته و در همه پست‌ها بازیکنان موردنظر را جذب کرده‌ایم، ضمن آرزوی بهترین شرایط و موقعیت برای این بازیکن ارزنده، اعلام می‌کنیم که باشگاه ذوب‌آهن برنامه‌ای برای جذب ایشان ندارد.» البته پس از صدور این اطلاعیه باشگاه اصفهانی ارسلان مطهری را جذب کرد تا کمبودهایش در خط حمله را جبران کند. این نقل‌وانتقال همچنین نشان داد ذوبی‌ها هنوز جای خالی برای پر کردن لیست تیمشان دارند اما به دلایلی سراغ رامین رضائیان نرفته‌اند. شاید هم مذاکراتی انجام‌شده و تنها بن‌بست‌های مالی این مذاکرات را به نتیجه نرسانده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار