۵۰ درصد شبکه فاضلاب شهر اصفهان نیازمند اصلاح و بازسازی

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: طول شبکه فاضلاب شهر اصفهان به بیش از سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر می‌رسد که برآورد شده به دلیل قدمت بالای شبکه حدود ۵۰ درصد آن نیاز به بازسازی و اصلاح دارد.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: طول شبکه فاضلاب شهر اصفهان به بیش از سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر می‌رسد که برآورد شده به دلیل قدمت بالای شبکه حدود ۵۰ درصد آن نیاز به بازسازی و اصلاح دارد.

سید اکبر بنی‌طباء در گفت و گو با ایمنا اظهارکرد: شبکه فاضلاب شهر اصفهان در سال ۱۳۴۴ اجرا شده و قدمت بالای این شبکه فرسودگی آن را به دنبال داشته است، بر این اساس بازسازی شبکه فاضلاب به عنوان یکی از اولویت های شرکت در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بازسازی شبکه های فاضلاب اصفهان در سه فاز طراحی شده است، افزود: باتوجه به اینکه اصفهان فرسوده‌ترین شبکه فاضلاب را در کشور ( اولین شبکه فاضلاب کشور در اصفهان ایجاد شد) دارد بنابراین و برای بازسازی فاز اول آن ۵۰ میلیون یورو اعتبار در نظر گرفته شده است.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: خوردگی و فرسودگی شبکه‌های فاضلاب موجب کاهش مقاومت، خرابی و فرو ریختن لوله‌ها می‌شود که از تبعات آن مسدود شدن لوله و فرونشست زمین در بالای خط لوله است.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده در طول ۳۶ ماه، ۳۶۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر اصفهان بررسی و ۳۵ کیلومتر بازسازی انجام شود.

بنی‌طباء با بیان اینکه طبق مصوبه هیئت دولت ۲۰۰ میلیون یورو بودجه برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان در چهار مرحله در اختیار مسئولان اصفهان قرار می‌گیرد، گفت: در حال حاضر فقط یک چهارم از این بودجه تخصیص داده شده و در طول این مدت قسمت قابل توجهی از این پروژه انجام و بیش از صد کیلومتر از شبکه های فرسوده که اصلاح آن ضروری بود و فوریت داشت، شناسایی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در کشور دانش بازسازی شبکه فاضلاب با آخرین تکنولوژی روز دنیا را نداشتیم، از طریق فاینانس خارجی بازسازی شبکه فاضلاب را با کمک کارشناسان آلمانی و چینی در دستور کار قرار دادیم.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: یک شرکت آلمانی، چینی، ایرانی در حال اجرای پروژه بازسازی شبکه فاضلاب فرسوده شهر اصفهان با تکنولوژی روز دنیا هستند که تاکنون بخشی از شبکه فاضلاب خیابان های مشتاق اول، مشتاق دوم، میر، چمران، حمزه، لاهور و کمال اسماعیل بازسازی و اصلاح شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار