داوری: حضور ذوب‌آهن در لیگ‌برتر تیم ملی بسکتبال را بیمه می‌کند

رییس هیئت بسکتبال استان اصفهان گفت: بسکتبال، هندبال و والیبال در این استان ریشه‌دار هستند و وجود باشگاهی در سطح اول کشور برای هرکدام از این رشته‌ها ضروری است.

رییس هیئت بسکتبال استان اصفهان گفت: بسکتبال، هندبال و والیبال در این استان ریشه‌دار هستند و وجود باشگاهی در سطح اول کشور برای هرکدام از این رشته‌ها ضروری است.

به گزارش ایمنا، تیم بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان که با ۹ قهرمانی و چهار نایب قهرمانی از پرافتخار ترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر لقب دارد امسال پس از پنج سال وقفه، دوباره به لیگ برتر بسکتبال بازخواهد گشت، جواد داوری حضور دوباره ذوب‌آهن در لیگ برتر بسکتبال را به نفع ورزش اصفهان و ایران دانست و گفت: تا زمانی که اصفهان در لیگ بسکتبال تیم‌داری می‌کرد، بازیکنان زیادی از این اصفهان به تیم‌های ملی راه‌ می یافتند ضمن اینکه زمانی که ذوب‌آهن دیگر تیم‌داری نکرد ضربه بزرگی به بدنه تیم‌های ملی پایه و بزرگسالان وارد شد.

جواد داوری ضمن تقدیر از حمایت‌های آذری و مجموعه ذوب‌آهن برای بازگشت این تیم به سطح اول بسکتبال کشور ادامه داد: بازگشت ذوب آهن به لیگ یک پروسه بلند مدت بود که حمایت‌های سعید آذری و پیمان صداقت‌نیا باعث شد ذوب‌آهن به لیگ برتر بازگردد.

وی با بیان این نکته که وجود ذوب‌آهن در لیگ خلاء بزرگی را در بسکتبال کشور پر می‌کند، تاکید کرد : با توجه به سابقه اصفهان در بسکتبال خلاء وجود یک باشگاه حرفه ای در سطح اول کشور احساس می‌شد، که به بستکبال کشور نیز آسیب‌هایی زد و حالا این پایه گذاری دوباره بستکبال در ذوب آهنمی تواند آینده بسکتبال اصفهان و تیم ملی را بیمه می‌کند.

رییس هیئت بسکتبال افزود: از آنجایی که پنج سال هیچ تیمی از اصفهان در لیگ‌برتر حاضر نبوده، برای رسیدن به استاندارهای مدنظرمان باید پنج سال کار مداوم انجام دهیم. اصفهان در تیم‌های پایه بسیار قوی عمل می‌کند، تیم های پایه اصفهان هرسال مقام‌های کشوری کسب می‌کنند و بازگشت دوباره ذوب‌آهن به سطح اول بسکتبال کشور انگیزه را در جوانان بیشتر خواهد کرد.

داوری درباره فعالیت‌های این هیئت، اظهار کرد: وظیفه هیئت حمایت از باشگاه‌ها ، حل مشکلات آنها با فدراسیون و تعاملات اداری با دیگر نهادهای مربوطه است. در همین راستا نامه‌ای برای مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن ارسال کردیم تا بتوانیم بستکبال استان را احیا کنیم که این امر درحال تحقق است. بستکبال اصفهان در کنار هندبال و والیبال در این استان ریشه‌دار هستند و وجود باشگاهی حرفه ای و با سابقه در سطح اول کشور برای هرکدام از این رشته‌ها ضروری است، با توجه به حضور دو باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و ذوب‌آهن برای توسعه ورزشی در اصفهان، نیاز به حمایت از آن ها داریم و همینطور ما هم نیازمند حمایت ازسوی آنها هستیم تا بتوانیم روندی رو به جلو را در ورزش در پیش بگیریم.

‌وی همچنین از جلسه‌ای با مدیرعامل باشگاه سپاهان برای حمایت این باشگاه از تیم‌های پایه هیئت بسکتبال خبر داد و تصریح کرد: با تابش جلسه‌ای داشتیم که باشگاه سپاهان با حمایت‌ از تیم های پایه هیئت امکانات بهتری را در اختیار این تیم‌ها قرار دهد چرا که تیمی که هیئت تشکیل خواهد داد در سالهای آینده پشتوانه ذوب‌آهن خواهد بود.

رییس هیئت بسکتبال همچنین با بیان اینکه باشگاه‌ها باید رو به خصوصی سازی روند، تاکید کرد: باشگاه‌های ورزشی بیشتر هزینه‌بر هستند، باشگاه‌ها باید به سمت خصوصی سازی پیش بروند و بجای هزینه‌بر بودن سوددهی داشته باشند که دریافت حق پخش تلویزیونی یکی از راه های درآمدزایی آن ها است.

داوری خاطر نشان کرد: امیدواریم به جایی برسیم که هیئت‌های ورزشی مجبور به تیم داری نباشند و باشگاه‌ها به کار تیم‌داری بپردازند اما درحال حاضر شرایط ایجاب می‌کند که هیئت‌ها هم برای شناسایی استعدادهای رشته خود تیم داری کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار