رونمایی از نسخه ایرانی لامبورگینی مورسیه لاگو SV
0 -

رونمایی از نسخه ایرانی لامبورگینی مورسیه لاگو SV

رونمایی از نسخه ایرانی لامبورگینی مورسیه لاگو SV
19 مهر 1397, 11:04 / کد خبر:58902
سه شنبه تیم متخصصان ایرانی موفق شدند از نسخه ایرانی خودروی لامبورگینی مورسیه لاگو SV را که در مدت 4.5 سال مشغول آماده‌سازی آن بودند، رونمایی کنند. مسعود مرادی، طراح و سرپرست تیم طراحی لامبورگینی ایرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا اعلام کرد که پروژه ساخت این خودرو در این مدت توسط تیم 16 نفره متشکل از متخصصین به سرانجام رسیده است. او در رابطه با مشخصات لامبورگینی ایرانی ادامه افزود:

 سه شنبه تیم متخصصان ایرانی موفق شدند از نسخه ایرانی خودروی لامبورگینی مورسیه لاگو SV را که در مدت 4.5 سال مشغول آماده‌سازی آن بودند، رونمایی کنند. مسعود مرادی، طراح و سرپرست تیم طراحی لامبورگینی ایرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا اعلام کرد که پروژه ساخت این خودرو در این مدت توسط تیم 16 نفره متشکل از متخصصین به سرانجام رسیده است. او در رابطه با مشخصات لامبورگینی ایرانی ادامه افزود:

این خودروی دو رگه ایتالیایی- ایرانی 306 اسب بخار قدرت، 280 کیلومتر بر ساعت سرعت، 6 سیلندر 3.8 لیتری، گیبرکس 6 سرعته، سیستم پایداری به روز، 471 سانتی‌متر طول، 260 سانتی‌متر عرض و 114 سانتی‌متر ارتفاع دارد.

مرادی هدف از اجرای مهندس معکوس و طراحی این خودرو را "دست‌یابی به دانش فنی تولید خودروهای سوپر اسپرت و بومی‌سازی آن" عنوان کرده است. او اظهار داشته که مراحل طراحی لامبورگینی ایرانی توسط متخصصان داخلی انجام و از مشاوره خودروسازان و متخصصان کشور نیز استفاده شده است.

او پس از آنکه کارهای مطالعاتی، طراحی و مدل‌سازی را به تنهایی انجام داد، خودرو در کارگاه ساخت، تولید و قالب‌سازی شد. مرادی مدعی است که در مدت طراحی خودرو و انجام مهندسی معکوس، به ساختار لامبورگینی وفادار مانده، اما هیچ یک از قطعات استفاده شده در نسخه ایرانی، از لامبورگینی اصلی نیست، بلکه تمام قطعات توسط متخصصان داخلی مشابه سازی شده است.

این درحالیست که مرادی در مصاحبه دیگری عنوان کرده است که به دلیل آتکه لامبورگینی در کشور ما نمایندگی ندارد، در نتیجه تعمیر در صورت استفاده از قطعات خود این شرکت امکان‌پذیر نیست. از این رو در ساخت نسخه ایرانی یک موتور لامبدا با حجم 3.8 لیتر و 6 سیلندر استفاده شد. گیربکس نصب‌شده نیز با این موتور هماهنگ بود. مرادی همچنین اظهار داشت که از قطعات الکترونیکی و آپشن‌های هیوندای در ساخت این خودرو استفاده شده است.

گفتنیست که تست سرعت تا به امروز بر روی این خودرو انجام نشده، اما مرادی ابراز امیدواری کرده است که خودروی طراحی شده بتواند به راحتی به سرعت 280 کیلومتر برساعت برسد.

ارسال دیدگاه

با نظرات سازنده خود ما را در بهبود هرچه بهتر کیفیت مطالب یاری نمایید.

عکس خوانده نمی شود
روزنامه اصفهان امروز، شماره ؛ 26 مهر 1397
روزنامه اصفهان امروز
  • آخرین ها
  • پربحث ترین
  • پرمخاطب ترین
Real Time Web Analytics