آزادسازی املاک در مسیر پروژه‌های عمرانی اولویت‌بندی می‌شود

مدیر آزادسازی و املاک شهرداری اصفهان گفت: با وجود محدودیت‌های مالی شهرداری، آزادسازی املاک در مسیر پروژه‌های شهری به خوبی انجام شده است.

مدیر آزادسازی و املاک شهرداری اصفهان گفت: با وجود محدودیت‌های مالی شهرداری، آزادسازی املاک در مسیر پروژه‌های شهری به خوبی انجام شده است.
مرتضی افروزی درگفت و گو با ایمنا اظهارکرد: آزادسازی املاک در مسیر پروژه های عمرانی بر اساس توافق شهرداری و مالکان و با اعمال اولویت میان گذرهای اصلی و فرعی مناطق مختلف انجام می‌گیرد؛ به طور مثال چنان‌چه از ۲۰۰ متر زمین ۲۰ متر آن در طرح آزادسازی مالک گرفته شود شهرداری با دادن امتیاز ساخت بر روی زمین با مالک به توافق می‌رسد؛ این آزادسازی بیشتر در گذرهای فرعی که در جریان آزادسازی درصد کمی از مالکیت زمین سلب می‌شود، انجام می‌گیرد در نتیجه این تعداد از ملک‌ها بدون پرداخت هزینه آزادسازی می‌شود.
مدیر آزادسازی و املاک شهرداری اصفهان افزود: چنان‌چه شهرداری و مالک به توافق نرسند کارشناس رسمی دادگستری بر نحوه آزادسازی این املاک نظر می‌دهد، بنابراین هر دو طرف فارغ از سود و زیان مکلف به پذیرش نظر کارشناس دادگستری هستند.
افروزی با بیان اینکه بودجه شهرداری محدود است و آزادسازی‌ها نسبت به بودجه سالانه اولویت‌بندی می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرداری بودجه دولتی برای تامین نقدینگی جهت آزادسازی املاک را ندارد، بنابراین ممکن است بازه زمانی آزادسازی املاک در مسیر طرح‌ها به طول بینجامد، البته شهرداری تلاش می‌کند پس از آزادسازی یک خیابان چنان‌چه تنها تملک چند ملک باقی مانده باشد، بازه زمانی آزادسازی املاک باقیمانده را به حداقل ممکن برساند.
وی تاکید کرد: طرح‌های مصوب کمیسیون ماده پنج و معاونت شهرسازی و معماری باید بر اساس بودجه سالیانه شهرداری اولویت‌بندی شود، اما با این وجود شهرداری اصفهان عملکرد خوبی در آزادسازی و اجرای طرح های عمرانی داشته است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار