با ابراز عقیده مخالفان CFT مشکلی نداریم، اما فشار را نمی پذیریم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:اگر قرار باشد عده ای بخواهند با ایجاد فشار و تحریک گروه‌های فشار نمایندگان موافق CFT را وادار به پذیرش نظرات خود کنند، این مسأله قابل قبول نیست، چرا که شأن مجلس را از بین می برد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:اگر قرار باشد عده ای بخواهند با ایجاد فشار و تحریک گروه‌های فشار نمایندگان موافق CFT را وادار به پذیرش نظرات خود کنند، این مسأله قابل قبول نیست، چرا که شأن مجلس را از بین می برد.

حیدرعلی عابدی در خصوص فضاسازی‌هایی که در روزهای اخیر در سطح جامعه و برخی رسانه ها در مورد تصویب CFTدر مجلس صورت گرفته به ایمنا گفت: قبل و بعد از تصویب لایحه مقابله با تأمین مالی تروریسم(CFT) در مجلس برخی مردم به بنده پیامک می زدند که ما با این لایحه موافق یا مخالف هستیم، بنده در پاسخ به آنها می گفتم هر چند برای رأی و نظر مردم احترام قائل هستیم، اما قرار نیست تصویب این لایحه به رفراندوم گذاشته شود و اگر مجلس مسئول بررسی آن است باید بر اساس نظرات تخصصی خود عمل کند.

اعمال فشار در حوزه CFT شأن مجلس را زیر سؤال می برد

نماینده مردم اصفهان با اشاره به مخالفتهایی که از سوی برخی نمایندگان مجلس با این لایحه صورت گرفته و به سطح جامعه نیز کشیده شده، تأکید کرد: ما با ابراز عقیده همکاران‌مان در مجلس مشکل و مخالفتی نداریم، همه آزادند نظرات خود را مطرح کنند؛ به ویژه که هر دو گروه موافق و مخالف CFT دغدغه منافع ملی را دارند و نگران به خطر افتادن آن هستند.

وی خاطر نشان کرد: مسأله اینجاست که تعدادی از نمایندگان تأمین منافع ملی را در تصویب این لایحه می دانند و عده‌ای در عدم تصویب آن و این اختلاف نظر هم تا جایی که در حد اطلاع رسانی، انتقاد و مباحث علمی باشد، ایرادی ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطر نشان کرد: اما اگر قرار باشد عده ای بخواهند با ایجاد فشار و تحریک گروه‌های فشار نمایندگان دیگر را وادار به پذیرش نظرات خود کنند، این مسأله قابل قبول نیست؛ چرا که شأن مجلس را از بین می برد.

اگر مقررات بین المللی را رعایت نکنیم باید هزینه بدهیم

عابدی با تأکید بر اینکه خود از موافقان تصویب CFT در مجلس بوده است، گفت: این لایحه در مثل همانند عبور از چهار راه است، اگر برای عبور از چهار راه قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنیم به سلامت به مقصد می رسیم، اما اگر از چراغ قرمز عبور و از مقررات تخطی کردیم، جریمه می شویم و باید هزینه این تخلف را بپردازیم.

وی افزود: جریان لایحه CFT هم دقیقا همین است، یکسری قوانین بین المللی وجود دارد که همه کشورها باید آنها را رعایت کنند، اگر ایران هم آنها بپذیرد مشکلی ندارد، اما اگر بخواهد از آنها تخطی کند، باید هزینه این امر را بپردازد.

عابدی تأکید کرد: نکته مهم دیگر این است که حتی با تصویب این لایحه در مجلس هم اتفاق خاصی نیفتاده و اگر به فرض این لایحه خلاف مصلحت کشور باشد، در مجمع تشخیص محصلحت نظام رد می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار