آغاز جنگ سرد با عادل

چند ماه قبل در بحبوحه مسابقات جام‌جهانی وقتی جلوی حضور کارلوس پویول در ویژه‌برنامه فردوسی‌پور گرفته شد، خیلی‌ها به موضوع درگیری‌های مدیر جدید شبکه سوم سیما با این مجری محبوب دامن زدند.

چند ماه قبل در بحبوحه مسابقات جام‌جهانی وقتی جلوی حضور کارلوس پویول در ویژه‌برنامه فردوسی‌پور گرفته شد، خیلی‌ها به موضوع درگیری‌های مدیر جدید شبکه سوم سیما با این مجری محبوب دامن زدند. در آن مقطع حتی نامه‌ای مشکوک درباره خداحافظی عادل با تلویزیون هم در یکی از رسانه‌های نزدیک به صداوسیما منتشر شد که با وجود تکذیب فردوسی‌پور اما خیلی‌ها آن را به معنای خواست شبکه برای کم کردن قدرت تهیه‌کننده برنامه نود دانستند. حالا با گذشت چند ماه از شروع سری جدید برنامه نود، یک اتفاق عجیب و بی‌سابقه همه را شوکه کرده؛ اتفاقی به بزرگی بیرون گذاشته‌شدن برنامه نود دوشنبه‌ شب در کنداکتور شبکه سه سیما!

خروج از کنداکتور بدون هماهنگی با عادل!

درست چند روز بعد از انتصاب مدیر گروه ورزش شبکه سه سیما درحالی‌که مسابقات لیگ برتر یک هفته تعطیل شده، مخاطبانی که به کنداکتور روز دوشنبه این شبکه سر زدند، متوجه شدند به جای برنامه نود، پخش مستقیم دیدار اسپانیا و انگلیس در جدول پخش گنجانده شده. این اتفاق در شرایطی افتاده که فردوسی‌پور در برنامه نود هفته گذشته تاکید کرد ٢٣ مهرماه که از بازی‌های لیگ و جام حذفی فارغ است، مفصل به حواشی تیم‌ملی فوتبال می‌پردازد. حالا اما مدیران جدید شبکه سه بدون اینکه با تهیه‌کننده برنامه مشورتی انجام بدهند، برنامه را از جدول پخش کنار گذاشتند.

ناراحتی عادل؛ ما آماده پخش برنامه هستیم

این اتفاق درحالی رخ داده که از سه‌شنبه گذشته تا همین امروز دست‌اندرکاران برنامه نود در پی تولید محتوای خوب برای برنامه بعد و انجام هماهنگی‌های لازم هستند. آنها کاملا آماده برنامه دوشنبه پیش‌رو هستند و فردوسی‌پور نیز به این مسأله صحه می‌گذارد: «ما درحال انجام کارهای برنامه برای هفته آینده هستیم و امیدواریم که نود پخش شود.» تهیه‌کننده و مجری محبوب برنامه نود که به نظر می‌رسد از این اتفاق دلخور شده،‌ حرف‌های دیگری هم زده است: ‌«ما مطابق روال سالیان قبل که در هفته‌هایی که بازی‌های لیگ تعطیل بود برنامه داشتیم، تمام کارهای برنامه را انجام می‌دهیم و با هماهنگی مدیر محترم گروه ورزش، هفته قبل در برنامه ٩٠ اعلام کردم که دوشنبه این هفته درباره چه موضوعاتی برنامه داریم. حال دیگر نمی‌دانم چه اتفاقی دراین‌باره رخ بدهد.»

دلیل این اتفاق چیست؟

خروج برنامه نود از کنداکتور شبکه سه به بهانه تراکم مسابقات فوتبال و پخش انگلیس و اسپانیا انجام شده، ولی معمولا روال اینگونه بوده که مسابقات فوتبال همزمان با برنامه نود از شبکه ورزش پخش می‌شد. از این‌رو در تاریخ ٢٣ مهرماه هیچ برنامه خاص دیگری از شبکه ورزش سیما پخش نمی‌شود که نتوان پخش انگلیس و اسپانیا را به این شبکه سپرد. از سویی فعالیت شبکه‌ای تخصصی مانند ورزش، این امکان را به تلویزیون می‌دهد که علاقه‌مندان هر دو برنامه را راضی نگه دارند و همین مسأله به شایعات درباره اختلافات درونی مسئولان جدید شبکه سه سیما با فردوسی‌پور دامن می‌زند. حالا همه دنبال دلیل حذف عجیب و ناگهانی هستند و امیدوارند پاسخ روشنی در این خصوص پیدا کنند. شاید این به منزله آغاز جنگ سرد مسئولان با مجری محبوب شبکه سه باشد. از آنجایی که بی‌تردید فردوسی‌پور نزد عموم مقبولیت زیادی دارد و میلیون‌ها نفر دوشنبه‌شب‌ها منتظر شروع برنامه نود هستند، شاید برخی از داخل صداوسیما قصد کاهش قدرت عادل را داشته باشند و وقتی به این مسأله می‌نگریم که در فصل جاری لیگ برتر فوتبال به برنامه‌های موازی با نود توجه بیشتری در شبکه‌های دیگر شده، این نگرانی به وجود می‌آید که شاید اتفاقات عجیبی پیرامون نود و فردوسی‌پور در پیش است.

منبع: روزنامه شهروند


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار