آغاز ورود مجاز دام به ۱۴۴ هزار هکتار از مراتع ییلاقی گلپایگان

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزیداری گلپایگان گفت: ورود دام مجاز به مراتع ییلاقی این شهرستان از ابتدای خرداد به وسعت بیش از ۱۴۴ هزار هکتار آغاز شد.

آغاز ورود مجاز دام به ۱۴۴ هزار هکتار از مراتع ییلاقی گلپایگان

علیرضا حیدری در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان اظهارداشت: لازمه حفظ این منابع طبیعی آشنایی افراد جامعه به ویژه روستاییان ودامداران، بعنوان بهره برداران مستقیم این منابع ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه قرق مراتع ییلاقی شهرستان گلپایگان شکسته شد، گفت: ورود دام مجاز به مراتع ییلاقی این شهرستان از ابتدای خرداد به وسعت بیش از ۱۴۴ هزار هکتار آغاز شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان افزود: با بهره برداری بیش از چهار هزارتن علوفه این مراتع زمینه تولید بیش از ۱۷۰ تن گوشت به ارزش حدود ۲۰ میلیارد ریال فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراتع یکی از با ارزش ترین منابع ملی کشور است، گفت: بهره برداری صحیح و همراه با عملیات اصلاح واحیا نقش اساسی برای حفظ آب وخاک و تامین نیازمندی های کشور در زمینه فرآورده های پروتئینی دارد.

حیدری خاطرنشان کرد: شهرستان گلپایگان از نظر تعلیف به دو بخش قشلاقی وییلاقی تقسیم بندی می شود وظرفیت تمام مراتع این شهرستان در دو فصل ییلاقی وقشلاقی ۵۰ هزار واحد دامی است واز نظر وضع پوشش گیاهی، مراتع شهرستان گلپایگان متوسط وضعیف هستند. /


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار