عیار سنجی از جنس قلعه‌نویی

تیم فوتبال سپاهان عصر جمعه گذشته در دیداری تدارکاتی به مصاف پیکان رفت که این بازی با تساوی بدون گل پایان یافت. این دو تیم در هفته سوم لیگ باهم روبرو شده بودند که بازی 19 مرداد آن‌ها همچون دیدار دو روز پیش گلی به دنبال نداشت.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: تیم فوتبال سپاهان عصر جمعه گذشته در دیداری تدارکاتی به مصاف پیکان رفت که این بازی با تساوی بدون گل پایان یافت. این دو تیم در هفته سوم لیگ باهم روبرو شده بودند که بازی 19 مرداد آن‌ها همچون دیدار دو روز پیش گلی به دنبال نداشت.

نکته جالب پیرامون این دو تیم به رقابت نزدیک آنها در چند فصل اخیر بازمی‌گردد. فصل پیش این دو تیم نهم آبان ماه باهم پیکار کردند که این دیدار با برتری یک‌بر صفر شاگردان مجید جلالی در تهران به پایان رسید. دیدار برگشت هم یازدهم فروردین‌ماه سال جاری در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار شد که آن بازی هم پیکان با یک گل موفق به شکست سپاهان شد. دو فصل پیش هم این دو تیم دو بار باهم روبرو شدند که پیکانی‌ها در بازی رفت به‌تساوی یک‌بریک رضایت دادند و در بازی برگشت پیکانی‌ها با نتیجه 3 بر 2 حریف را از پیش رو برداشتند. این نتایج نشان می‌دهد که طلایی‌پوشان اصفهان در دو فصل هرگز موفق به شکست حریف تهرانی نشده‌اند و به‌گونه‌ای باید پیکان را گربه سیاه سپاهان نامید. شاید یکی از دلایلی که امیر قلعه‌نویی همین تیم را برای برگزاری یک بازی تدارکاتی انتخاب کرد هم گردن‌کلفتی تیم پیکان بازمی‌گردد. تیمی که در پایان هفته هشتم لیگ برتر با کسب 15 امتیاز بر جایگاه دوم جدول تکیه زده است و تنها دو امتیاز با پدیده صدرنشین فاصله دارد.

قلعه‌نویی به ذخیره فرصت تنفس داد

بازی با پیکان فرصت مغتنمی برای امیر قلعه‌نویی فراهم کرد تا بازیکنان ذخیره‌اش را به میدان بفرستد و آن‌ها در بوته آزمایش قرار دهد. پیام نیازمند، حسن جعفری، مهدی رحیمی، عزت پورقاز، داوود رجبی، حسین پاپی، حامد بحیرایی، رسول نویدکیا، بختیار رحمانی، جلال علی‌محمدی و ایمان زکی‌زاده، ترکیب ابتدایی سپاهان را در نیمه نخست تشکیل می‌دادند. از این جمع تنها دو بازیکن یعنی پیام نیازمند و عزت پورقاز به‌طور ثابت برای تیمشان در لیگ برتر به میدان می‌روند و دیگر نفرات را بازیکنان ذخیره تشکیل داده بودند. در هشته هفته که از لیگ سپری‌شده، بختیار رحمانی، جلال‌الدین علیمحمدی، رضا دقانی، حسین پاپی، ولادیمیر کومان، میلاد سرلک، محمد کریمی، سیاووش یزدانی، ساسان انصاری، خالد شفیعی و مهدی رحیمی به‌عنوان بازیکن تعویضی برای سپاهان وارد زمین شده‌اند که در این میان بختیار رحمانی، حسین پاپی و میلاد سرلک در بیشتر بازی‌ها نیمکت نشین بوده و به‌عنوان جانشین انجام‌وظیفه کرده‌اند. با نگاهی به همین بازیکنان تعویضی و آرایش ابتدایی امیر قلعه‌نویی در بازی عصر جمعه نام‌هایی دیده می‌شود که در طول فصل حتی یک دقیقه بازی هم به آن‌ها نرسیده است. داوود رجبی، حامد بحیرایی، رسول نویدکیا و ایمان زکی‌زاده پنج بازیکنی به شمار می‌آیند که هنوز با پیراهن سپاهان در لیگ هجدهم بازی نکرده‌اند. آنان در همین بازی به پیکان یک‌نیمه برای طلایی پوشان اصفهانی به میدان رفتند تا عیارشان از سوی قلعه‌نویی سنجیده شود و در صورت لزوم سرمربی سپاهان از آنها استفاده کند. البته فصل پیش که کرانچار روی نیمکت سپاهان می‌نشست جلال‌الدین علیمحمدی، مهدی رحیمی، رضا دهقانی، حامد بحیرایی و حسین پاپی بازیکنان اصلی محسوب می‌شدند؛ اما با حضور امیر قلعه‌نویی ترکیب فصل پیش سپاهان کاملا به‌هم‌ریخته است و او بازیکنانی را به خدمت گرفته که با تاکتیک موردنظر این مربی همخوانی بیشتری دارند.

پوقاز اخراج شد اما به زمین بازگشت

در بازی جمعه گذشته مقابل پیکان عزت پوقاز در دقیقه 25 بازی به دلیل جلوگیری از ایجاد موقعیت مسلم برای مهاجم پیکان از زمین مسابقه اخراج شد ولی با شروع نیمه دوم و با موافقت دو تیم بار دیگر پورقاز به زمین بازگشت تا سپاهان با 11 نفر به کار خود ادامه دهد. ترکیب سپاهان در نیمه دوم دگرگون شد و بازیکنان اصلی این تیم در زمین حضور پیدا کردند ولی بازهم شاگردان امیر قلعه‌نویی نتوانستند دروازه حریف خود را باز کنند. این بازی سرانجام با تساوی بدون گل پایان یافت تا هر دو تیم در تعطیلات لیگ محک جدی خورده و خودشان را برای هفته نهم لیگ آمده کنند. سپاهانی‌ها جمعه هفته جاری باید با نساجی قائم‌شهر در نقش‌جهان روبرو شوند. تیمی که در جام حذفی سپاهان را حسابی اذیت کرد و در ضربات پنالتی مغلوب شاگردان امیر قلعه‌نویی شد. نساجی تیم قلدری نشان داد که به‌آسانی مغلوب حریفان نیم شود و پیکان با ویژگی‌هایی نزدیک به نساجی بهترین تیم برای سپاهان محسوب می‌شد تا پیش از رویارویی دوباره با حریف مازندرانی عیار تیمش نماینده زردپوش اصفهان سنجیده شود. حالا طلایی پوشان اصفهانی یک هفته فرصت دارند تا با برطرف کردن نقاط ضعف آماده نبرد با شاگردان نکونام شوند. از سوی دیگر سپاهانی‌ها هم این فرصت را در اختیاردارند تا با شکست حریف قائم‌شهری حداقل به‌صورت موقت هم طعم صدرنشینی را بچشند اگر پدیده مقابل فولاد امتیاز از دست بدهد و سپاهان هم نساجی را از پیش رو بردارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار