حذف تیر برق‌ها از پیاده‌روهای اصفهان برای تسهیل در تردد نابینایان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به منظور سهولت در رفت و آمد نابینایان، تیربرق ها و خطوط برق از پیاده‌روهای اصفهان حذف و محل های عبور و مرور ها تعریض شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به منظور سهولت در رفت و آمد نابینایان، تیربرق ها و خطوط برق از پیاده‌روهای اصفهان حذف و محل های عبور و مرور ها تعریض شود.
به گزارش مهر، فتح الله معین صبح یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: به منظور عبور و مرور نابینایان و گرامیداشت حقوق قشر معلولان لازم است که بخشی از شهر را برای این افراد مناسب سازی کنیم.
وی بیان داشت: حذف تیربرق ها از پیاده روها و جابه جا کردن خطوط برق و تعریض کردن گذرگاه ها برای تسهیل در رفت و آمد نابینایان و معلولان در دستور کار است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه همچنین در اتوبوس‌ها تلاش شده است که رسیدن به ایستگاه ها از طریق بلندگو اعلام شود، ادامه داد: معاونت شهرسازی شهرداری لازم است در ساخت و ساز شهری به حقوق نابینایان هم دقت کند و اماکن عمومی و مذهبی و پرتردد را برای این افراد استانداردسازی کند.
وی با بیان اینکه عدم مناسب سازی شهری برای معلولان تنها خاص اصفهان نیست بلکه این مشکل را در بر خی از شهرها هم شاهد هستیم، گفت: اهمیت دادن به معلولان بسیار ضروری است زیرا این افراد که جمعیت آنها هم کم نیست تاکنون افتخارات زیادی را برای استان داشته اند و می توانند در رشد اصفهان نقش به سزایی داشته باشند.
معین ایجاد بستر مناسب برای ورزش همگانی شهروندان امری ضروری است، ادامه داد: با وجودی که شهرداری هیچ وظیفه ای در حوزه ورزش شهروندان ندارد اما گام های خوبی در این عرصه برداشته است.
وی بیان داشت: لزوم توسعه ایستگاه های ورزشی و ایجاد جاده سلامت از اقداماتی بوده که شهرداری در حوزه گسترش ورزش همگانی کرده است.
رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه باید شهروندان سبک زندگی خود را تغییر دهند، اضافه کرد: بهترین وسیله پیشگیری برای مقابله با این بیماری‌ها ورزش است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار