تبدیل بقعه متبرکه صالح پیامبر گلپایگان به قطب گردشگری

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان گفت:بقعه متبرکه صالح پیامبر گلپایگان به قطب گردشگری مذهبی استان اصفهان تبدیل می‌شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان گفت:بقعه متبرکه صالح پیامبر گلپایگان به قطب گردشگری مذهبی استان اصفهان تبدیل می‌شود.
به گزارش صداوسیما؛ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان گفت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با هدف ترویج سبک زندگی و همچنین نشر معارف اهل بیت(ع) طرح ‌ساختمان اصلی بقعه متبرکه صالح پیامبر در دو طبقه به وسعت هزار و 500مترمربع در نوک قلعه معروف به صالح پیامبر در حال اجرا است.
حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی با بیان اینکه زیرساخت های این بقعه متبرکه از جمله ساخت پارکینگ زیرسازی و مسطح سازی شده و مرحله اول آن نیز اجرا شده است افزود: همچنین برای اسکان مسافران و زائران این مکان متبرکه، تعدادی سوئیت و مهمانسرا در طرح توسعه این بقعه متبرکه در نظر گرفته شده که این طرح نیز در زمینی به وسعت چهار هزار مترمربع اجرا می شود.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان افزود: تاکنون برای توسعه این بقعه متبرکه طرح کوهبری، استحکام بخشی جهت اجرای اسکلت دیوار کشی، سقف کاری، نازک کاری و غیره در این کوه صعب العبور اجرا و تا کنون بیش از یک میلیارد تومان از محل کمک های مردمی هزینه شده است.
حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی گفت: همچنین برای تکمیل ساختمان بنا و بقعه متبرکه که شامل سقف، گنبد و رواقها و هزینه های جانبی، بیش از ۵۰۰میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.
آستان مقدس این بقعه متبرکه در 38 کیلومتری مرکز شهرستان گلپایگان واقع شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار