تامین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان اصفهان توسط عشایر

مدیر کل امور عشایر استان اصفهان گفت: عشایر ۲۵ درصد گوشت قرمز مورد نیاز این استان را تولید و به بازار استان اصفهان عرضه می کنند.

تامین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان اصفهان توسط عشایر


به گزارش خبرگزاری ایمنا مختار اسفندیاری اضافه کرد: یک میلون واحد دامی عشایر از حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار از مراتع استان تعلیف و سالانه حدود ۱۰هزار تُن گوشت قرمز به بازار استان عرضه می کنند.
وی افزود: عشایر همچنین سالانه ۳۰ هزار متر مربع انواع صنایع دستی از جمله قالی، قالیچه، زیلو، حصیر، خورجین و دستکش معادل یک سوم صنایع دستی این استان را تولید می کنند.
مدیر کل امور عشایر استان اصفهان اظهار کرد: عشایر این استان با جمعیتی بیش از ۵۳ هزار نفر در قالب ۹ هزار و ۶۰۵ خانوار در اردیبهشت وارد مناطق ییلاقی استان (فریدونشهر، چادگان، سمیرم، شهرضا و دهاقان) شده اند.
مدیر کل امور عشایر استان اصفهان مدت اقامت عشایر در مناطق یاد شده را پنج ماه اعلام کرد و افزود: عشایر این استان، اواخر شهریور و در آستانه فرارسیدن فصل سرما به استان های جنوبی کشور (قشلاقی) کوچ می کنند.
وی افزود: در طی این مدت اداره کل امور عشایر استان اصفهان خدماتی از جمله آبرسانی سیار، تامین سوخت فسیلی و انژی های پاک، بازگشایی ایل راه های عشایری، احداث راه های عشایری، استحصال آب کشاورزی، تامین آب شرب انسان و دام، آموزش ترویج، تکمیل سایت های اسکان، تامین نهاده های دامی را به عشار ارائه می کند.
وی از عشایر به عنوان جامعه مولد کم توقع نامبرد و ابراز امیدواری کرد: اداره کل امور عشایر استان اصفهان امسال بتواند با کمک استانداری، سازمان برنامه و بودجه استان، اداره کل مدیریت بحران، و فرمانداران شهرستان های مناطق عشایری خدمات بهتری را به آنها ارائه کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار