ملت و جوانان شهادت طلب ایران اسلامی از مکتب امام حسین (ع) الگو گرفتند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان گفت:ملت و جوانان شهادت طلب ایران اسلامی از مکتب امام حسین (ع) الگو گرفتند.

ملت و جوانان شهادت طلب ایران اسلامی از مکتب امام حسین (ع) الگو گرفتند

حجت الاسلام داود صائبی در حاشیه یادواره سردار عاشورایی شاه کلید فتح خرمشهر شهید حسین قجه ای، با اشاره به اینکه منزلت و مقام شهدا آنقدر والاست که خداوند در قرآن کریم بارها به جایگاه شهدا اشاره کرده‌ است، گفت: خداوند متعال می فرماید وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً، بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ، هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند .

وی با اشاره به اینکه حیات شهیدان یک حیات فوق العاده عالی و آمیخته با انواع نعمت‌های معنوی است، افزود: حیات شهیدان، نزد خدا، واقعی است؛ و چون هرچه نزد خدا وجود دارد ثابت است، تمام آنچه به شهیدان می‌رسد از زوال مصون است و آنان به سبب بهره‌مندی از حیات و رزق عنداللهی، جاودانه متنعم‌اند.

مثَل شهید مثَل شمع است که خدمتش از نوع سوخته شدن و فانی شدن و پرتو افکندن است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان تصریح کرد: مثَل شهید مثَل شمع است که خدمتش از نوع سوخته شدن و فانی شدن و پرتو افکندن است، تا دیگران در این پرتو که به بهای نیستی او تمام شده بنشینند و آسایش بیابند و کار خویش را انجام دهند.

وی ادامه داد: شهدا شمع محفل بشریت‌اند؛ سوختند و محفل بشریت را روشن کردند و اگر این محفل تاریک می‌ماند هیچ دستگاهی نمی‌توانست کار خود را آغاز کند یا ادامه بدهد .

صائبی اضافه کرد: شهدای ما الگو گرفتگان از مکتب امام حسین(ع) هستند که در طول جنگ تحمیلی با تکیه بر قدرت ایمان و الگوگیری از آن امام بزرگوار عزت و افتخار را برای ملت ایران به ارمغان آوردند .

ملت و جوانان شهادت طلب ایران اسلامی از مکتب امام حسین (ع) الگو گرفتند

وی عنوان کرد: ملت و جوانان شهادت طلب ایران اسلامی از مکتب امام حسین (ع) الگو گرفتند و در دوران دفاع مقدس رشادتی از خود نشان دادند که در تمام تاریخ بی نظیر بوده است .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان بیان کرد: اگر مجاهدت فداکارانه جوانان این مرز و بوم نبود همه روزهای این ملت در زیر چتر سیاه دشمن باقی می ماند ولی مجاهدت شهدا باعث شد امروز کشور به استقلال و خودکفایی در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، معنوی و اقتصادی برسد به گونه ای که الگویی برای سایر ملت های مبارز و بیدار شده است .

وی خاطرنشان کرد: امروز به یمن خون شهدا و رهبری های حکیمانه امام راحل و تدابیر و رهنمودهای مقام عظمای ولایت امام خامنه ای(مدظله العالی) ایران اسلامی امن ترین کشور دنیا است و باید توجه داشت که رزمندگان ما در دفاع مقدس با دست خالی در برابر دشمنان تا به دندان مسلح چنان ایستادگی کردند که الگوی بیداری ملت‌های آزادی‌خواه در جهان شده‌اند از این رو دشمنان به دنبال کمرنگ کرد فرهنگ جهاد، ایثار وشهادت هستند.

دوران دفاع مقدس در کنار خسارت‌های مادی و انسانی، آثار مهمی برای امروز و آینده دارد

صائبی اذعان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند دوران دفاع مقدس در کنار خسارت‌های مادی و انسانی، آثار مهمی برای امروز و آینده دارد لذا حفظ و تقویت روحیه انقلابی در جامعه و ماندگاری انقلاب یکی از آثار آن دوران است و اگر آن حرکت جهادی و فداکارانه نبود، قطعاً روحیه انقلابی در معرض تهدید قرار می‌گرفت .

وی متذکر شد: تبعیت از ولی فقیه، دست کشیدن از هواهای نفسانی و تعلقات دنیوی باعث می شود فرهنگ شهادت در جامعه نهادینه شده و راه شهدا تداوم یابد لذا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری دفاع مقدس و جهاد و شهادت باید زنده نگه داشته شوند تا نسل امروز به همان نسلی که اوج تاریخ دفاع مقدس را آفرید، ملحق شود .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان تاکید کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند نباید اجازه بدهیم حادثه‌ی معجزه ‌نشان دفاع مقدس فراموش شود چراکه کسانی برای ضعیف کردن این حقیقت در واقعیت زندگی و ذهن ما انگیزه دارند؛ همان کسانی که برای کشورهای اسلامی برنامه‌ریزی می‌کنند و به آن‌ها ابلاغ می‌کنند و آن‌ها هم قبول می‌کنند که مسئله‌ی جهاد و شهادت را از مجموعه‌ی کتاب‌های معارف دینی و مدارس و دانشگاه حذف کنند.

وی تصریح کرد: در برخی کشورها این مسئله ابلاغ شده است؛ گفته‌اند مسئله‌ی جهاد و شهادت را حذف کنید و آن‌ها هم قبول کرده و حذف کرده‌اند، همان انگیزه‌ها در داخل استمرار پیدا می‌کند و به شکل برخی خرده سیاست‌های فرهنگی دیده می‌شود، نباید غفلت کرد و باید تلاش کرد جنگ و دفاع مقدس و فرهنگ شهادت را زنده نگه داریم تا کشور را از توطئه های دشمنان حفظ کنیم.

زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست

صائبی اضافه کرد: باید با شناخت و بصیرت مشکلات و خطراتی که جامعه و نظام جمهوری اسلامی را تهدید می کند بشناسیم و در مقابل آن بایستیم و نگذاریم به کشور و نظام تجاوز شود .

وی عنوان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست بلکه مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام است و در نهایت اجر و ثواب برگزاری مراسمات یادواره شهدا در نزد خداوند محفوظ خواهد بود لذا باید به برگزاری چنین مراسم هایی توجهی جدی داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان یادآور شد: حسین قجه ای و گردان سلمان در عملیات الی بیت المقدس ماموریتی حساس را بر عهده گرفتند و در نهایت حسین قجه ای پس از شش شبانه روز نبرد بی وقفه، در جاده خرمشهر اهواز به شهادت رسید و با توجه به اینکه حسین با معرفت و بینش عمیق خود به خداوند وصل می شد، الگویی ماندگار برای نسل جوان به شمار می آید.

وی بیان کرد: امروز ما باید هر کاری برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا انجام دهیم و آن‌ها را به‌عنوان الگویی برای نسل جوان جامعه معرفی کنیم و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند اگر تا پنجاه سال آینده هم برای جمع آوری حقایق و خاطرات و گنجینه‌های آن دوران، کار و تلاش شود، باز هم به انتها نخواهیم رسید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار