سطح زیر کشت کلزا در شهرضا پنج برابر شد

سطح زیر کشت گیاه روغنی کلزا در سال زراعی جاری در شهرستان شهرضا در مقایسه با سال قبل حدود پنج برابر افزایش یافت و به 25 هکتار رسید.

سطح زیر کشت گیاه روغنی کلزا در سال زراعی جاری در شهرستان شهرضا در مقایسه با سال قبل حدود پنج برابر افزایش یافت و به 25 هکتار رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود : امسال 220 کیلوگرم بذر کلزا از ارقام خارجی مانند ریتمو فرانسوی در 25 هکتار از مزارع شهرستان کشت شد.
رضا باقری زمان آغاز کشت کلزا در شهرضا را اوایل مهر عنوان کرد و افزود : این محصول به وسیله 10 بهره بردار در مزارع شهرستان کشت شد و خرداد سال آینده برداشت می شود.
وی افزود: پیش بینی می شود امسال 50 تن محصول کلزا در این شهرستان برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: طرح کشت کلزا از سال 1382 در این خطه آغاز شد وبعد از یک وقفه به علت خشکسالی، درسه سال اخیر از سر گرفته شد.
باقری با اشاره به اینکه 90 درصد روغن کلزا وارداتی است افزود: سیاست دولت و وزارت جهاد کشاورزی درراستای افزایش سطوح کاشت و ارتقاءعملکرد به منظور خودکفایی در تولید این محصول است.
وی گفت: ارائه تمام اقلام کود مورد نیاز بهره برداران به صورت یارانه ای و ارائه مشاوره کارشناسان از حمایت های جهاد کشاورزی از کاشت محصول کلزا در شهرضاست.
روغن کلزا به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول و همچنین درصد بسیار پایین اسید اروسیک، از کیفیت تغذیه ای بالایی برخوردار است و بین ارقام و در شرایط مختلف، تنوع زیادی در ترکیب اسیدهای چرب آن مشاهده می شود.
دانه کلزا دارای 25 تا 55 درصد روغن، 18 تا 24 درصد پروتئین و 12 تا 20 درصد پوست است .
شهرستان شهرضا دارای 17 هزار هکتار زمین کشاورزی است.
شهرستان شهرضا با جمعیتی حدود 160هزارنفر در 70 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار