افزایش صندلی های های سینما در استان اصفهان تا پایان سال جاری

معاونت فرهنگی هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در حال حاضر۱۰هزار و ۲۵۰ صندلی سینما در استان اصفهان وجود دارد، و تا پایان سال ۹۶ به ۱۲ هزار صندلی خواهد رسید.

افزایش صندلی های های سینما در استان اصفهان تا پایان سال جاری

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، پرویز طاهری در آیین راه اندازی نخستین "سینما بهاران" غرب استان در سالن اندیشه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان اظهارداشت: شهرستان گلپایگان دارای ۱۷ مؤلفه فرهنگی شامل آموزشگاه ‌ های هنری، مراکز مهارت ‌ آموزی، آموزشگاه ‌ های موسیقی و تجسمی، نشریات محلی، کانون ‌ های آگهی و تبلیغاتی، نگارخانه ‌ ها و انجمن ‌ های مختلف که با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه تا پایان دولت دهم ۱۲ سینما در استان اصفهان فعالیت داشت اما در دولت یازدهم تعداد سینماها به ۲۵ سینما افزایش داشته است، گفت: در حال حاضر ۳۳ سالن سینما در استان به مردم خدمات ارائه می ‌ کند.

معاونت فرهنگی هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: در حال حاضر ۱۰هزار و ۲۵۰ صندلی سینما در استان اصفهان وجود دارد و تا پایان سال جاری به ۱۲ هزار عدد صندلی افزایش می ‌ یابد.

طاهری با بیان اینکه اصفهان دومین استان کشور بعد تهران از لحاظ برخورداری از تعداد سالن ‌ های سینما است، افزود: با پیگیری مسؤولان گلپایگان در وزارت ارشاد برای راه اندازی سینما در گلپایگان امروز مطالبات به حق مردم محقق شده است.

وی با بیان اینکه از سوی ارشاد اسلامی ۵ فیلم که سه فیلم در جشنواره فیلم فجر مقام اول را کسب کرده است در اختیار سینما بهاران گلپایگان قرار گرفته است، گفت: علاقمندان فیلم ‌ های روز سینمای ایران را همزمان با سینماهای کشور در سینما بهاران گلپایگان تماشا می ‌ کنند.

سینما با استقبال شهروندان و علاقمندان سینما در گلپایگان پایدار خواهد ماند

در ادامه علیرضا محرابی افتتاح این مرکز هنری نوید بخش حرکت ‌ های مورد نیاز فرهنگی در شهرستان دانست، و افزود: سالیان متوالی که مطالبات مردم گلپایگان سینما بود تا این که در دولت تدبیر و امید محقق شد.

مسؤول موسسه فرهنگی هنری محراب اندیشه و مدیریت سینما بهارگلپایگان تأکید کرد: سینما مرکز گذراندن اوقات فراغت و مرکز فرهنگی شهرستان است و با استقبال شهروندان و علاقمندان سینما پایدار خواهد ماند.

در ادامه هادی بیاتی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی "سینما بهاران" در گلپایگان را مطالبات به حق مردم شهرستان دانست، و افزود: مجهز شدن مجتمع فرهنگی هنری شهرستان به دستگاه دیجیتال سینما و ساماندهی صندلی ‌ های سالن اندیشه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان از اقداماتی که در راستای راه ‌ اندازی سینما صورت گرفت. /


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار