کمک ۶۰ هزار میلیاردی خیران به حوزه سلامت/مالیات خیران حذف شود

وزیر بهداشت گفت: سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد تومان از سوی خیران به حوزه سلامت کمک شده است.

وزیر بهداشت گفت: سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد تومان از سوی خیران به حوزه سلامت کمک شده است.

به گزارش مهر، حسن قاضی زاده هاشمی صبح پنجشنبه در بازدید از مرکز پزشکی تخصصی حضرت ابوالفضل (ع) با اشاره به اینکه در کشور ما افراد نیکوکاری بسیاری زندگی می کنند که در مسیر کمک به همنوعان از هیچ تلاشی مضایقه نمی کنند، اظهار داشت: خوشحالم که خیران بخشی از جان و مال خود را صرف امور خیریه می کنند.

وی با اشاره به اینکه مشابه این مرکز در تبریز ساخته شده است، تصریح کرد: پیشنهاد می دهم جلسه ای با رئیس سازمان بیمه داشته باشید تا در خصوص تحت پوشش قرار دادن بیماران این مرکز در حوزه بیمه تکمیلی با وی رایزنی کنید.

تخت های بدون استفاده تبدیل به تخت دیالیز شود

وزیر بهداشت افزود: دیالیز یک کار روزمره در بیمارستان هاست و باید تخت هایی که مورد نیاز مراکز درمانی نیست به دیالیز اختصاص یابد.

وی افزود: مجموعه وزارت بهداشت به خیران قول کمک در حوزه رفع مشکلات بیمه ای را می دهد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه تعرفه های بیمارستانی نیز در راستای رفع برخی مشکلات در حوزه درمان و بهداشت اصلاح شده است، تصریح کرد: ما سعی می کنیم از طریق لایحه ای که از سوی دولت به مجلس ارسال می کنیم خیران سلامت را از پرداخت مالیات معاف کنیم به گونه ای که هزینه هایی که خیران در حوزه سلامت پرداخت کرده اند به جای مالیات آنها در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: حذف مالیات سبب افزایش انگیزه خیران برای حضور در این عرصه خواهد شد.

دولت به تنهایی از عهده هزینه های درمان برنمی آید

وزیر بهداشت افزود: دولت نمی تواند تنها حوزه سلامت را اداره کند و باید خیران کمک کننده باشند و از سوی دیگر وزارت بهداشت هم حامی خیران می شود.

وی با بیان اینکه خیران زیادی در سطح کشور داریم که سرمایه گذاری های کلانی در برخی استان ها در حوزه بهداشت و درمان کردند که از آن جمله استان اصفهان است، ادامه داد: دولت به تنهایی نمی تواند از عهده هزینه های درمان بر بیاید و باید خیران کمک کننده دولت در حوزه سلامت باشند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: این در حالیست که خیران انتظار دارند مشکلات مالیات آنها حل و فصل شود تا انگیزه برای حضور بیشتر خیران در عرصه سلامت فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات و مشوق هایی برای حضور بیشتر خیران باید فراهم شود، گفت: سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد تومان از سوی خیران به حوزه سلامت کمک شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار