حقوق 95.5 درصد بازنشستگان زیر 3 میلیون تومان است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت:حقوق 95.5 درصد بازنشستگان کشور زیر 3 میلیون تومان است و نیازمند نگاه ویژه دولت و مجلس است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت:حقوق 95.5 درصد بازنشستگان کشور زیر 3 میلیون تومان است و نیازمند نگاه ویژه دولت و مجلس است.

به گزارش فارس، جمشید تقی‌زاده صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با رؤسای کانون‌های بازنشستگان استان اصفهان اظهار کرد: حقوق 95.5 درصد بازنشستگان کشور زیر 3 میلیون تومان است و نیازمند نگاه ویژه دولت و مجلس است.

وی افزود: برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان 30 هزار میلیارد تومان نیاز داریم اما تاکنون 5 هزار میلیارد تومان آن تأمین شده است؛ حقوق 3 درصد بازنشستگان یک میلیون و 250 هزار تومان است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: با توجه به کاهش 70 درصدی قدرت خرید بازنشستگان کشور، بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان در دستور کار است؛ اگر 15 هزار میلیارد تومان در بودجه سال 98 برای صندوق بازنشستگان مصوب نشود هیچ مسؤولیتی در قبال بازنشستگان قبول نمی‌کنم.

وی با اشاره به تأمین مشکلات معیشتی بازنشستگان خاطرنشان کرد: نیاز بازنشستگان باید تأمین شود و مجوزهای قانونی به کانون‌های بازنشستگی کشور اعطا خواهد شد؛ صندوق بازنشستگی کشور تنها نظارت‌کننده است و تصمیم‌گیران اصلی همین کانون‌ها هستند.

تقی‌زاده با بیان این که درصدد پرداخت به موقع و بدون تأخیر حقوق بازنشستگان هستیم، اذعان داشت: 32 هزار و 700 نفر از بازنشستگان کشور از بیماری‌های صعب‌العلاج رنج می‌برند که امیدواریم بتوانیم خدمات درمانی رایگان به آن‌ها ارائه دهیم.

وی با اشاره به ایجاد بیمه مادر کشور برای بازنشستگان تصریح کرد: بیمه ایران جایگزین بیمه آتیه‌سازان حافظ برای بازنشستگان می‌شود؛ اختیارات کانون‌های بازنشستگان را افزایش می‌دهیم چراکه آنان اطلاعات بهتری از نیاز بازنشستگان دارند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور عنوان داشت: بسیاری از فرزندان بازنشستگان در حال حاضر بیکار هستند که با ثبت نام 11 هزار و 539 تن از فرزندان بازنشستگان در سامانه‌ای مقرر شده که سازمان‌های و نهادهای دولتی غیر از استخدام فرزندان بازنشستگان هیچ ورودی نخواهند داشت و اولویت با فرزندان بازنشستگان خواهد بود.

وی با بیان این که 20 هزار هکتار زمین در استان اصفهان به بازنشستگان تعلق می‌گیرد، ادامه داد: دهکده سلامت برای رفع نیازهای بهداشت و درمان بازنشستگان نیز ایجاد خواهد شد؛ خانه امید بازنشستگان در شأن و منزلت بازنشستگان استان اصفهان امروز کلنگ‌زنی می‌شود.

تقی‌زاده یادآور شد: اگر کانون‌های بازنشستگی رسمیت پیدا کند قطعاً 2 نفر از 5 نفر هیأت‌مدیره صندوق بازنشستگی کشور از اعضای این کانون‌ها تشکیل خواهد شد؛ درصدد ایجاد ساختار ضد فساد در صندوق بازنشستگی کشور هستیم.

وی تأکید کرد: اموال به غارت رفته صندوق بازنشستگی کشور را از حلقوم کسانی که در این صندوق خیانت و ریخت و پاش کرده‌اند را به دستگاه عدالت سپرده‌ایم؛ اگر اموال صندوق بازنشستگان بازنگردد اسم خائنان را علناً اعلام خواهم کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار