گذر سپاهان به کرمان افتاد

تیم فوتبال سپاهان در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی باید در کرمان به میدان برود. حریف طلایی پوشان اصفهانی تیم مس است که در لیگ دسته یک برای گرفتن سهمیه لیگ برتر تلاش می‌کند.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: این قرعه نه آنچنان آسان که صعود شاگردان امیر قلعه‌نویی به نیمه‌نهایی رقابت‌ها را قطعی تصور کرد و نه آنقدر دشوار که فینالی زودرس را متصور شد. قرعه سپاهان را باید یک قرعه متوسط محسوب کرد. در این میان بازی در خانه حریف کرمانی می‌تواند دشوارترین کاری باشد که زرد پوشان اصفهانی باید انجام دهند. کرمانی‌ها در خانه، حریفی بسیار سرسخت برای حریفان بوده‌اند. بازی ورزشگاه شهید باهنر برای تیم‌هایی که به مصاف مس می‌روند چندان آسان نیست. آنها همواره در این استادیوم خانگی با تکیه‌بر حمایت پرشور هودارانشان، تیم‌های رقیب را به دردسر می‌اندازند. تیم مس کرمان تاکنون هشت بار در لیگ دسته یک به میدان رفته است و با جمع‌آوری شانزده امتیاز در قامت یک مدعی جدی صعود به لیگ برتر نشان داده است. آنها پنج بار موفق به شکست حریفان شده‌اند و در دو دیدار هم شکست‌خورده‌اند، در یک دیدار هم با تساوی از زمین خارج‌شده‌اند. آنها 18 مهرماه به مصاف قشقایی شیراز رفتند و با یک گل این تیم را از پیش رو برداشتند تا 16 امتیازی شوند. مس کرمان سی‌ام مهرماه در کران میزبان کارون اروند خرمشهر خواهند بود تا نهمین بازی فصل خود را نیز برگزار کنند.

مسیر آسان مس تا یک‌چهارم نهایی

مس کرمان برای رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی تیم‌های ملکشاهی ایلام و سیراف کنگان را از پیش رو برداشت تا حریف سپاهان شود. آنها این دو حریف گمنام را به‌آسانی شکست دادند تا در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف پرافتخارترین تیم لیگ برتر بروند. مسی‌ها در بازی با حریف ایلامی پنج گل به ثمر رساندند و مقابل حریف کنگانی هم همین نتیجه را تکرار کردند با این تفاوت که دو بار هم دروازه‌شان باز شد.

سپاهان با سختی به جمع هشت برتر راه یافت

تیم فوتبال سپاهان در نخستین بازی فصل جاری جام حذفی به مصاف شهرداری ماهشهر رفت و این تیم را به نتیجه سه بر یک شکست داد تا به یک‌هشتم نهایی رقابت‌ها راه پیدا کند. در این مرحله نساجی قائم‌شهر حریف طلایی پوشان اصفهانی شد. حریفی که این فصل به لیگ برتر راه پیداکرده و پس از 24 سال در سطح نخست لیگ باشگاهی فوتبال ایران رسیده است. بازی با نساجی برای شاگردان امیر قلعه‌نویی بسیار دشوار از آب درآمد. سپاهانی‌ها که ورزشگاه نقش‌جهان از حریف مازندرانی میزبانی می‌کردند، نتوانستند در وقت‌های قانونی و اضافه‌کار حریف را تمام کنند و تنها ضربات پنالتی به کمک آنها آمد تا با زحمت فراوان این حریف سرسخت را از پیش رو بردارند.

مس زمانی آسیایی بود

تیم فوتبال کرمان یک‌فصل بازی در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرد. آنها پس‌ازاین که در لیگ هشتم با هدایت پرویز مظلومی به‌عنوان سومی مسابقات دست یافتند جواز حضور در لیگ قهرمانان را هم به دست آوردند. تیم کرمانی در مرحله گروهی نتایج جالب‌توجهی به دست آوردند و به‌عنوان تیم دوم پس از الهلال عربستان به مرحله حذفی صعود کردند. در این مرحله ذوب‌آهن اصفهان حریف مس کرمان شد که آن بازی با برتری تیم اصفهانی به پایان رسید و پرونده حضور مس هم برای همیشه در معتبرترین لیگ فوتبال باشگاهی آسیا بسته شد.

نادر دست‌نشان در حال حاضر هدایت تیم مس کرمان را بر عهده دارد. این مربی اهل قائم‌شهر نامی شناخته‌شده در فوتبال باشگاهی ایران به شمار می‌رود و دست‌نشان حداقل در دو دهه گذشته سرمربی بسیاری از تیم‌های لیگ برتری و دست یک بوده و از تخصص ویژه‌ای در رساندن تیم‌های لیگ دسته یک به لیگ برتر برخوردار است. دست‌نشان این فصل هدایت تیم پرهوادار کرمان را عهده‌دار شده و قصد دارد با این تیم به لیگ برتر صعود کند. تاکنون هم این تیم در لیگ دسته یک نتایج قابل قبولی به دست آورده و در میان مدعیان جدی صعود قرار دارد.

سپاهان با قلعه‌نویی تنها به قهرمانی می‌اندیشد

تیم فوتبال سپاهان در فصل جاری با انتخاب امیر قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی سراغ بهترین گزینه ممکن رفت. آنها پرافتخارترین مربی لیگ برتر را به خدمت گرفتند تا طلسم چند فصل ناکامی تیم محبوب اصفهان را بشکنند. مسئولان باشگاه سپاهان دست قلعه‌نویی را در جذب بازیکنان موردنظرش هم باز گذاشتند تا همه اسباب قهرمانی را فراهم کنند. بدون شک مهمترین هدف قلعه‌نویی و مدیران باشگاه سپاهان قهرمانی در لیگ هجدهم خواهد بود. البته آنها از دیگر جام معتبر فوتبال ایران یعنی جام حذفی هم غافل نخواهند شد. در حال حاضر زرد پوشان اصفهانی دو مرحله از این مسابقات را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند و در سومین مرحله باید مس کرمان را از پیش رو بردارند تا به نیمه‌نهایی برسند. حریفی که می‌تواند سد راه شاگردان قلعه‌نویی شود اگر سپاهانی‌ها آنها را دست‌کم بگیرند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار